{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.855 visninger | Oprettet:

Navigation: iPad, bærbar eller specifikt produkt? {{forumTopicSubject}}

Vi skal have fat i noget kortplotternoget til Gåsen, men vil lige høre andres opsætning og ideer...

Vi har max 4000kr at gøre med, og det er i den helt høje ende af max...!

Vi ser tre scenarier...
1; så køber vi en lille 10" pc, og installerer det levende søkort, og så har vi et produkt med flere anvendelsesmuligheder

2; så køber vi en (ny) iPad, med simkortindgang, og installerer søkort og bruger den som navigationog så er der også spillemaskine i den...

3; så køber vi en lowrance echo/gps kombi, som kun har de funktioner (men som sikkert er mere præcis, og stabil i brug)

Hvad bruger I og hvad har I erfaring med...?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Navigation: iPad, bærbar eller specifikt produkt?
  • #1   1. feb 2017 Vi har navionics på en iphone samt en bærbar lenovo. de er begge mere præcise end vores raymarine c80. (skyldes måske et 12 år gammelt kort)

  • #2   1. feb 2017 Løsningen med iPad kan være lige så præcis som en dedikeret kortplotter, men du for selvfølgelig ikke ekkolod. Skal iPadden fastmonteres, være vandtæt og kunne lade, bliver det svært at holde bugettet, en god søkort - app koster også ca. 500 kr. Løsningen med pc kan også fungere, mine erfaringer er dog at du skal op i en ret dyr pc, og så er det bare bøvlet.


  • #3   1. feb 2017 Unskyld skrev vist forkert. det er bare en billig lenovo tablet. med gps til 1400 kr smiley Den behøver så heller ikke at være vandtæt i vores tilfælde

  • #4   1. feb 2017 hej jeg ville se efter en Garmin s model nem at bruge og med ekkolod og så skal man ikke tænke på våde fingre og den kan monteres i ned gang så skal man ikke tænke på om det regner for det er jo en sejlbåd i har smiley har selv brugt Garmin i 15 år rundt i Danmark men det er jo en smag sag mvh Karsten

  • #5   1. feb 2017 Jeg har løsning nr. 2 og det er bare i orden. Man kan sejle med den hvor det er mørkt udenfor som i kulsort og den er rigtig nøjargitg. Også kan du smide netradio på eller surfe. Udover det har jeg et ekkolod som bliver styret over iPad som kører splitskærm sammen med søkortet så man har begge på en gang.

  • #6   1. feb 2017 Vi har Ipad air 4G og lowrance gps, og jeg kan bedst lide ipaden med et navionics ( https://tilsoes.dk/navionics-soekort-paa-din-ipad.htm ) kort i ( samt et dele sim kort til data fra mobilen, da jeg ikke bruger ret meget data på mobilos og har RET meget data tilrådighed hvorfor så ikke bruge det til det smiley , så kan vi se F1 og GP imens vi sejler he he ).
    Vi har intet at udsætte på det setup og det har aldrig været ude af takt med den rigtige GPS, vi har en åben båd så vi fik fat i et gumdrop marine case, da det virkelig skulle være vandtæt det vi skulle have ( http://www.macworld.co.uk/feature/ipad/10-best-tough-cases-covers-for-ipad-3633210/ ) er lidt svært at finde men det gik og så kan det nemt tages med.
    Det eneste der har været er strøm, et alm usb stik har ikke amp nok til at holde ipaden med strøm, så der skulle vi finde et med høj amp udgang ( 2,5 amp ) så er der intet problem..... pris ... brugt ipad air 4G 2000 kr kort 599 kr stik 99 kr vandtæt case til ipad 600 på DBA og 29 kr om md for at kunne se tv, F1, GP og evt være på nettet.
    Håber at du kan bruge bare lidt af min info smiley


  • #7   1. feb 2017 Vi har en iPad, men den er ikke med gps... Vi har vist en bluetooth gpsenhed der kan bruges...
    Og der er fast ekkolod/dybdemåler på båden, men den viser kun dybde, der er ikke billede eller noget, men det får jeg vel på iPad så...
    Strømstik har vi til 12v så det er intet problem...

    Må prøve at snakke med ham google igen... Han plejer at være god til at fortælle en masse nød enige fakta...

    Og tjekker lige jeres links...

    Karsten; synes bare de fleste garmin ligger i den dyre ende... Lidt som at købe VW frem for Skoda? Er det rigtigt forstået eller?


    Tror jeg vil kigge mig lidt omkring...


  • #8   1. feb 2017 Vi har en Garmin 525s og en iPad 4 med gps og Navionics. Bruger helst iPadden til navigation, da den flere gange har vist sig mere præcis og kortet er bedre.

  • #9   1. feb 2017 måske men jeg er meget glad for Garmin har både i fiskerbåde og i motor båden de kan jo også købes brugt tak en fornuftig pris mvh Karsten

  • #10   1. feb 2017 Hvilken garmin vil du anbefale, og hvordan foregår det med kort, opdateringer og hvis der er andet jeg skal være obs på...
    Vi ligger midt i Limfjorden og påtænker at sejle på begge sider af dk, så vil jo gerne have kort der dækker hele dk...

    Manden er mest til en enhed beregnet til kun navigation, og det hårde liv på vandet, frem for iPad, hvilken jeg er mest til, så nu skal jeg have undersøgt endnu mere... smiley


  • #11   1. feb 2017 lige fra 420 s og op alt efter hvor stor skærm man vil have Kort er men nem at opdatere på Garmins hjemmeside men gør man det mister man de bøjer som de ind drager men så får man de ny muslinger farme rundt i fjorden

  • #12   2. feb 2017 jeg bruger tablet , med navionics , download fra play butik ,300 kr med opdateringer på 1 år, virker RIGTIG godt, kan lave ruter, se dybder , + en masse andet, så køb du bare en billig tablet med gps , og du kan frit downloade til andet , som mobiltelefonen også , når du har købt , den

  • #13   3. feb 2017 Jeg har lidt nyt forskelligt til salg, på marked og nybrugt.
    jeg er gået over til raymarine og intet andet.
    Så alt hvad der hedder garmin skal væk.
    Det finder man hurtig ud af hvad der virker bedst for en og hvad menu man kan lig.
    garmin er meget standard og hurtig opsat.
    de har ikke de vilde opsætninger og kan pille rundt i.


  • #14   3. feb 2017 Karsten 420s er da noget gammelt, i forhold til dagens udvikling og hvad er kan fås på marked til billig penge.
    En 420s havde jeg i en båd for 10-15 år siden.


  • #15   3. feb 2017 Ja men den vrikke stadig ok og når man har en nyere kort hvorfor så købe nyt smiley

  • #16   3. feb 2017 Så får man noget med fed garfik i stedet for sådan noget gammelt lort

  • #17   3. feb 2017 Det kan ikke betale sig at købe en gammel garmin uden garenti eller noget.
    i stedet for at købe nyt, den 500kr der skiller sig ad, er vist givet rigtig godt ud for nyt.
    Så ved man hvad man får og har.


  • #18   3. feb 2017 Ja det bestemme man jo selv hvad man vil og hvor mange penge man vil bruge jeg er godt tilfreds med at købe brugt

  • #19   3. feb 2017 Jo det har du ret i smiley
    Noget kan man nok også få til en god pris brugt.


  • #20   3. feb 2017 du har jo en :)vil til en god pris

  • #21   3. feb 2017 Ja det er en helt ny en.
    Med kortplotter og ekkolod det hele i en.


  • #22   4. feb 2017 Og hvad skal du have for den speedy?
    Jeg køber helst brugt. (Dermed ikke sagt gammelt) eller fejlkøb, da det giver en noget billigere pris for mere... smiley


  • #23   4. feb 2017 2000.-
    Det er vist billigt nok i forvejen smiley


  • #24   4. feb 2017 Billigt nok i forhold til...?
    Du sælger jo en ny enhed billigere end prisen ved forhandler... Går jeg ud fra... Er der kvittering på?


  • #25   4. feb 2017 Mærke og model? Komplet, med transducer? Med kort? Så kan jeg lige vende det med DR.google... smiley

  • #26   4. feb 2017 Nope ikke til den pris.
    Alle oplysninger står under annoncen.

    ja skal af med det da jeg skal have noget større.


Kommentér på:
Navigation: iPad, bærbar eller specifikt produkt?

Annonce