{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Erfaring med El-spil fra fx Biltema ?
  • #1   24. feb 2017 den skal ca kunne trække 2x bådens vægt, køb ikke for lille smiley

  • #2   24. feb 2017 http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Last-og-trak/Elektrisk-spil/Elspil-EWP3500-2000034192/

    Så skulle det her også være stærkt nok ? smiley


  • #3   24. feb 2017 umiddelbart ja

  • #4   24. feb 2017 Det spil holder ikke i længden, min makker havde det på og det kneb at det ku trække hans båd op, mener den vejede lige omkring 1000 kg..
    men har et selv til min lille 14 fods alu jolle på ca 260 kg incl div udstyr, det klarer det fint..


  • #5   24. feb 2017 O'høj
    Lytter med...Tænker på køb til 650 kg båd. OK pris synes jeg

    Har ofte været et emne i diverse fora - og for svage el-spil har kostet penge,og ærgrelser hos mange. Tror det er for småt til 1.100 kg og tror også på mindst 2 gange vægt i kapacitet. (Med mindre du anser det som hjælp til Håndkraft/andet spil).

    EWP 3500/1.589 kg. (Se brugsanv. 2.1) - lidt teori:
    HVIS modstand på trailer er dobbelt (?) så stor som køretøj/trailer på hjul: (5000 : 2 ) = max 2.500kg
    Samlet Stigning på rampe og båd/trailer 20 grader: (1.400 :2) = ca. 700 kg.
    Ved 10 grader (1.900:2) = ca. 950 kg

    Hvad tror i om modstanden i forhold til køretøj (f,eks trailer) på hjul? - nogen bud? Jeg tænker da Mindst 2 eller 3 gange mere på ruller,

    M.v.h. smiley


  • #6   24. feb 2017 kig i england. tror du får et warrior 2500 næsten til samme pris... pundet er lavt så det kan muligvis godt svare sig

  • #7   24. feb 2017 Hej Steffen,

    Tak for god pointe med UK og pundet smiley
    Også værd at undersøge ift. USA.. Langt kortere leveringstid og mindre papirnusseri.

    Fint med tip til Warrior:
    12v 2500 lb (= 1.134 kg). Måske tilstrækkeligt til 650 kg Ryds? Ellers findes der jo større!

    Og eksempel til Jonas: 12v 4500lb (2.041 kg):
    http://www.ebay.com/itm/Warrior-Ninja-4500-12v-Electric-Winch-with-Steel-Rope-/301999647986?hash=item465094ecf2:g:uLAAAOSwgY9Xc4Pf

    Det skal undersøges nærmere...
    M.v,h smiley


  • #8   24. feb 2017 præcis... jeg ville nu vælge en med syntetisk wire istedet, ved dog ikke om det fåes på de store... fra usa kommer der told på og dollar er rimelig stærk for tiden så det kommer meget an på hvilken type vare

  • #9   25. feb 2017 Køb et warrior 4500 det klarer det du skal bruge det til. Har du ikke råd til at købe et ordentlig et. Så lad være det er spildte penge.

  • #10   25. feb 2017 Jeg købte et af biltemas el spil ( de sælger dem ikke mere, og ved ikke hvorfor ) men det er jeg godt tilfreds med, mener også det er et 4500 spil.
    Vejeren er skiftet ud med synt vejer, og det "spiller" bare smiley
    Det kan sagtens få båden på ! men jeg kunne godt tænke mig at der var lidt flere kræfter.... sådan bare for en sikkerheds skyld, selv om spillet kan trække ca 2,5 gang bådens vægt.
    Du må ikke tro at det bare lige at sætte spil på og så kører det, jeg GLEMTE bla. at regne vægten ud på spil, batteri kasse, batteri, lader, samt div ting til brug af tralier ( div bånd, sjækler, handsker osv ) som man kan få brug for smiley
    Så min første køretur med båden bag på var så at sige ret spændende..... vel hjemme igen, fik jeg den FANTASTISKE ide at tjekke kugle trykket...... det lå så på 112 kg smiley smiley smiley smiley så der skulle rykkes aksle for at få det ned på normalt kugle tryk.
    Husk at der også skal bruges et GODT batteri, evt en kasse til batteri, og hvis du ikke vil have batteriet på trailer og heller i bagagerummet, så skal de ledninger du skal bruge være MEGET kraftige ( og de koster kassen ) der er nok en der ved mere om el end mig der kan forklare alt det der med længde og spændingsfald, så hvis du ikke lige har til det, så vent og spar op og få noget der virker og bliver ved med det, det andet er bare penge ud af vinduet og en hulens masse bande ord ved rampen smiley
    Håber ikke du tænker ... kæft en idiot ! ! hvorfor skriver han alt det...... og svaret er ! ! ! ! hvis du vælger at følge det...... ja så er lære pengende betalt for dig af andre smiley smiley smiley smiley


  • #11   25. feb 2017 Har et på vores , var monteret da vi købte den,det var næsten nyt.Syntes dog det kørte noget trægt og slår fra sikkert pga det bliver varmt. Så adskilte det fandt ud af der ikke er lejer i alle tandhjul i gearet ( sikkert for at holde prisen nede mm.) smurte det op med fedt og det hjalp en del så virkede det resten af året. (kan dog godt slå fra en enkelt gang imellem sikkert pga varme.)

  • #12   25. feb 2017 Hej igen

    @Kim S: Rigtig godt indlæg :). Det kan mange have glæde af .
    Det siger meget om at ting hænger sammen – og hvilke tanker man skal gøre sig. Også at jo mere ”heavy Duty”, jo flere krav til anden udrustning. Mange tak for at dele ud af dine erfaringer og dyre lærepenge! smiley

    Øvdage og frustrationer på rampen – NEJ tak smiley - så hellere ofre lidt mere!
    Undersøger stadig, men da ca. 3500 lb. til mine 2 småbåde på 550 og 650 kg. (Og vurderer da generelt 2 - 2,5 x brutto bådvægt i trækkapacitet, FORUDSAT at der er gode ruller/superruller på traileren).

    Et spørgsmål vedr. Warrior, hvis nogen kan hjælpe: Kræves der ekstra indkøb af beslag? – Og er det let at montere? (Og at afmontere aht tyveri og transport).

    m.v.h
    smiley

    PS:
    Links til diverse i UK: (findes også på eBay og amazon)
    http://www.electricwinchshop.co.uk/winches/all-winch-brands.html

    Her også med tilbehør (og pakkeløsninger med diverse udstyr): http://stores.ebay.co.uk/WINCH-IT-RECOVERY-PRODUCTS/Winch-/_i.html?_fsub=15555040&_sid=56181887&_trksid=p4634.c0.m322


  • #13   25. feb 2017 Tak for jeres svar og for du deler din erfaring Kim 👌
    Jeg tror jeg hopper på sådan en ninja spil smiley


  • #14   4. mar 2017 VIL ikke anbefalde Biltema's el spil... har prøvet dem... de holder max ½ år... jeg har en Shetland 570er med en 115 hk på.. har nu købt et 6500 Lbs sæt i UK og nu spiller det bare...

Kommentér på:
Erfaring med El-spil fra fx Biltema ?

Annonce