{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.580 visninger | Oprettet:

Volvo Penta Drev 280 Help {{forumTopicSubject}}

øvvvvvvvvvvvvvvvv.

Der begyndt at komme en raslende lyd fra mit drev, den kommer og går, hvis den står i tomgang i noget tid kommer lyden som om man har tabt en skrue inde ved drevet... Men giver man den lidt gas forsvinder lyden, den kommer sådan on and off. har læst mig til at det er højst sansybnligt et leje eller noget pakning der er gået..
Eller kan det være noget andet

Er de rnogen her inde der kender nogen som man evt. kan købe delene til sådan en fætter eller kender nogle gode marine værksted i næreheden af Grenå???

Håber på lidt help.. er lidt grøn på det område med I/B og drev smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Volvo Penta Drev 280 Help
  • #1   31. aug 2008 det kan nent være gear forbindelsen inde bag ved afdækningspladen som rasler, det gør den på min når den er startet på land,

    hvis gimpel lejet elle kardangkrydset er def vil det give en trals resonans i hele båden ved lav fart


  • #2   31. aug 2008 Jam men når den står i tomgang ig sejler ved lav hastighed er der slet ikke noget,,, men når man giver den max gas,, så kommer der engang imellem nogle metaliske rasle lyde.. som om der e blevet tabt en skrue i drevet. og den engang immem rammer på .... Hva fanden kan det være????????????

    Kenneth skriver hvis det er gimpel lejet der er stået af, så vil båden ryste også ved lav hastighed... Jamen ddet gøre min ikke????

    Hvad kan det så være....?


    Mvh

    sini


  • #3   1. sep 2008 Def lejer vil skure, lige som forhjulslejet på en bil når dert er Def.
    Gimbeljet er læt at skifte men det kræver at motoren kommer ud, lejer og pakdåser kan købes ved wilhelmsen a/s i århus og koster ca 250 kr
    Kommer der andre lyde/raslen når du drejer til siderne, for så er det sandsynligt at det er kardangledet som er def.

    Jeg har en værksteds bog over drevet, hvis du er intreseret


  • #4   2. sep 2008 Hej Kenneth, den er faktisk den samme metaliske lyd. jeg årøvede at freje side til side..

    Men jeg vil sæte stor pris på hvis du evt. kunne maile noge sider med drevet.. smiley

    mvh

    Sini


Kommentér på:
Volvo Penta Drev 280 Help

Annonce