{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.571 visninger | Oprettet:

Simon N
Simon N
Tilmeldt:
26. mar 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Erfaringer med Yanmar 2QM15 indenbordsmotor? {{forumTopicSubject}}

Jeg har kig på en 26 fods motorsejler med en Yanmar 2QM15 saltvandskølet dieselmotor, motoren er fra 1984.

Hvad er der af positive og negative ting at sige om den? Har selv læst mig til, at tilstopning af kølekanaler med efterfølgende flækket topstykke til følge, kan være et problem.

Kom med alt det i ved, jo mere jo bedre.

God søndag.

Mvh. Simon.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med Yanmar 2QM15 indenbordsmotor?
  • #1   26. mar 2017 gennemtæringer......

  • Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   26. mar 2017 Rolf T: kan du være lidt mere specifik?

  • #3   26. mar 2017 gennemtæringer i hele motor....1984 - den motor har for længst haft sølvbryllup i saltvand. Den har ingen værdi.

  • Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   26. mar 2017 Ja, det er jo ikke ligefrem opløftende at høre... Kan også se at reservedele er afsindigt dyre, og mange dele produceres slet ikke mere. Båden er billig og pæn, men det hjælper jo ikke noget, hvis jeg skal smide 20.000,- efter motoren efter første sæson.

  • #5   27. mar 2017 20.000,- kr. er nok billigst sluppet - måske du skulle overveje en anden motor...

  • Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   27. mar 2017 Det bliver en anden båd i stedet. Jeg har hænderne skruet rigtigt på, så jeg kan ordne det meste selv. Men selvom jeg kan ordne tingene selv, så bliver det hurtigt dyrt hvis reservedelene koster en bondegård.

Kommentér på:
Erfaringer med Yanmar 2QM15 indenbordsmotor?

Annonce