{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.377 visninger | Oprettet:

RAMBO
RAMBO
Tilmeldt:
16. maj 2008
Følgere: 31 Både: 1 Emner: 14 Svar: 1.944

Hvilken bundmaling bruger I ? {{forumTopicSubject}}

Nu er tiden til at bundmale, men hvilket fabrikat bruger I til båden ?

De foretrukne er International, Jotun og Hempel...men er der nogen med erfaringer gode/dårlige af andre fabrikater fx Biltemas program i bundmaling ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken bundmaling bruger I ?
  • #1   13. apr 2017 Har købt hempel hard Racing! Og første gang jeg prøver a male båd og det var god a rulle ud og nemt a arbejde med, så den kan jeg godt anbefale

  • #2   13. apr 2017 har brugt de fleste mærker , sidste år købte jeg ny båd med maxfart 31 knob , den var malet med biltemas (som går går til max 25 knob ) den virkede perfekt og blev slidt perfekt af , måske fordi vi 80% af tiden ikke sejler topfart , jeg smurte den selv på i år og det var lige så fint som alle andre mærker

  • #3   13. apr 2017 Hempel hard racing virker med garanti.

  • #5   14. apr 2017 Jeg har VC17 på min båd. Sidste gang den blev bundmalet var i 2005 ( ja, i læste rigtigt ). Det er en trailerbåd, som kun har ligget fast i vandet i 2 mdr. (2013 ).

    I år er det planen, at den skal ligge i havnen fra maj til august.

    Bundmalingen er rød nu, men jeg vil gerne have den hvid - nogen der har prøvet at male over med hvid farve på en mørk bundmaling, og gerne, skal man forvente, at det skal males 3 - 4 gange ?

    Jeg tror at valget er på Biltemas bundmaling.....


  • #6   14. apr 2017 Jeg har igennem årene prøvet alle topmodellerne fra Hempel og International men fandt aldrig en jeg var 100% tilfreds med og priserne var ovenikøbet meget høje. Jeg prøvede så på et tidspunkt Jotun NonStop som er absolut den bedste jeg har prøvet.

    Bunden mere eller mindre helt ren i efteråret når jeg tager den op, kun med lidt slim i vandlinien som er lige til at vaske af og absolut ingen ruer, som jeg har oplevet med flere af de andre topmodeller fra Hempel og International. En anden fordel er at den kan tåle at stå nymalet i optil 9 mdr. hvilket vil sige at man kan male bunden i efteråret når man tager båden op og så når det bliver forår står den klar smiley

    Jotun NonStop er ovenikøbet væsentlig billigere, mener det er 549,- for 2,5 liter i T. Hansen.

    Der er også kommet en Jotun NonStop Supreme som skulle holde 2 sæsoner, den har jeg dog ikke prøvet, men den må formodes at være endnu bedre, men til gengæld også væsentligt dyrere (over dobbelt pris)!


  • #7   14. apr 2017 hmmm, synes sgu stadigvæk bundmaling ( og maling generelt ) er rædsomt dyrt i forhold til det udleverede. Hvis båden alligevel skal bundmales hvert år, og man har mulighed for i løbet af sæsonen, at skrubbe bunden med en svamp/børste, så må prisen for valg af bundmaling være afgørende....

  • #8   14. apr 2017 Hellers har bundmaling HEMPEL Hard Racing til 83,- kr. pr. 3/4 liter...men desværre kun i grå farve...:(

  • #9   14. apr 2017 Hej.
    Vær lige opmærksom på om kobberindholdet i de hvide bundmalinger e lige så højt som i de farvede. Det er jeg nemlig ikke sikker på at den er...?


  • #10   14. apr 2017 Tilsyneladende er der forskel på kobberindholdet i farvet bundmaling kontra hvid bundmaling...se disse to links:

    http://www.biltema.dk/BiltemaDocuments/SecuritySheets/da/30658_SDB.pdf
    http://www.biltema.dk/BiltemaDocuments/SecuritySheets/da/30650_SDB.pdf


  • #11   14. apr 2017 Kobberthicyonat indholdet ser ud til at være det samme. Men i den ene er der metallisk kobber - det er der vist ikke i den anden.

    Er det ik korrekt?


  • #12   14. apr 2017 så grundigt har jeg ikke nærstuderet det...:)
    Hvor stor betydning det med forskelligt indhold af Kobberthicyonat har, aner jeg ikke....:)


  • #13   15. apr 2017 fordi vi bundmaler hver år er for vi tage både op af vandet
    min jolle har været i vandet to år inden jeg tog den op med bundmaling fra Biltema den var stadig ren i bunden men sejler også en del 😁


  • #14   16. apr 2017 Min erfaring med Biltema, selvpolerende er ret skidt, så jeg har skiftet til hempel i år.

    Har hørt utrolig godt om Aquaguard også.


  • #15   16. apr 2017 Jeg brugt fra biltema igen i år men husk en sjat fortynder i

  • #17   16. apr 2017 ved det ikke men har brugt det lige fra bøtten sidste år der var en del ruger på og det har der ikke været de sidste mange år på nogle af bådene

  • #19   17. apr 2017 Jeg havde Biltema sort, og kan tælle cm på 2 hænder hvor der ikke var ruer.

    Giver god mening med det har geografisk indflydelse


Kommentér på:
Hvilken bundmaling bruger I ?

Annonce