{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

ombygge crecent skipper 510 {{forumTopicSubject}}

Halløj søfolk....
Jeg har en crecent skipper, som jeg ønsker at sejle motoriseret (oprindelig en sejlbåd, men med en klassisk crecent udformning)
Kølen har jeg afmonteret og hullet er lappet. Jeg har tidligere sejlet den med en 6 hk 4-takter på et alm motor beslag, men ønsker fremadrettet at sejle den med en ca. 20 hk og selvfølgelig ha monteret teleflex styring. Jeg skal i den forbindelse ha forberedt skroget til motor størrelsen og her kommer så spørgsmålene!
Jeg har set mange ombygninger af netop denne båd type, men er i tvivl om hvilken der er bedst. Jeg vil som udgangspunkt gerne beholde det selvlænsende dæk, hvilket udelukker (uden en stor arbejdsbyrde til følge) at forstærke hækken fra indvendig side. Jeg har set flere der har bygget et motorbeslag på, ved at støbe det fast på sæderne indvendigt, men tror umiddelbart ikke jeg er så hooked på den ide. Ville det være en mulighed at forstærke hækken udefra, ved at indstøbe f.eks. 6 mm krydsfiner (tænker 3 lag = 18mm plus glasfiber)? Grunden til at jeg tænker 6mm i 3 lag, er at jeg kan bøje pladerne og beholde den nuværende form på bådens hæk. Hvor mange lag glasfiber bør der pålægges og hvor langt bør jeg lægge fiberen op ad siderne for at få en god stabil vedhæftning? Min tanke er at bygge et motorbeslag uden på denne forstærkning. Håber nogen kan komme med et kvalificeret bud. PFT:-D


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ombygge crecent skipper 510
Kommentér på:
ombygge crecent skipper 510

Annonce