{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Kim P
Kim P
Tilmeldt:
23. maj 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Børn og livliner {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har 2 børn med ud og sejle i vores 30 fods sejlbåd.

Jeg går og overvejer om det ville være en idé at bede børnene om at sikre sig med livliner når de ligger og kigger ud over kanten eller ellers er på dæk.

Børnene er 4 og 7 år. Jeg synes ikke jeg kan se på de børneredningsveste jeg kan finde om der er mulighed for at bruge livline med dem.

Kom meget gerne med input og erfaringer.

På forhånd tak

Kim


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Børn og livliner
  • #1   15. maj 2017 Vores piger på 6 og 9 har Spinlock børneveste, de har strop til livline.
    Vi bruge dog ikke livline på dem, vi synes det er en go ide at de lære at færdes på båden uden, som regel er de også kun på dækket i godt vejr.
    Turen til legeplads og leg på krabbebro forgår i deres gamle alm. svømmeveste.

    /Kenneth


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   15. maj 2017 Hej Kenneth

    Tak for dine input. Spinlock er selvoppustelige ikke ?

    Tror vi foretrækker alm. veste til børnene, indtil de er habile svømmere.

    Jeg er som sådan enig i at de skal lære at færdes på båden, der er bare tider når sejlet skal sættes osv. hvor man ikke kan holde øje med dem konstant. Men jeg er som sagt ikke sikker på at det er en god idé...


  • #3   15. maj 2017 Jo de er oppustelige.
    Vi synes at deres oplevelse af sejllads skal være sjov og komfortable derfor har vi aldrig brugt de orange veste med krave, hvis børnene ikke synes det er en god oplevelse, vil de ikke med og så er det ikke sikkert at mor og far kommer af sted, så hellere ofre den tid det tager at ha et ekstra øje på dem.
    Det skal siges at vores børn har været med på havet siden de var få uger gamle og stadig lå i lift så de er vokset op med respekt for havet og et reglsæt der ikke er til diskussion. afviger man fra reglsættet så er der indskrænkning på is og Ipad, det dur smiley
    Tilbage til liv line, uden at vide det så tror jeg der er en vis risiko for kvælning eller at blive slæbt afsted, så tror jeg der er bedre at være en prop i vandet mm du sider med modsat ende af linen i hånden.


  • #4   15. maj 2017 https://youtu.be/_3ZSTBbZkAw


  • #5   15. maj 2017 man kan evt købe de der armbånd det aktiveres hvis børnene kommer ( mener det er 25 meter ) væk fra båden. straks vil din mobil vise hvor de er på et kort. distance og pejling. Det giver da en ret god sikkerhed.

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   16. maj 2017 Tak for jeres input. Har du evt. link til de armbånd ?

  • #7   16. maj 2017 Jeg kan ikke finde det på nettet. Men bladrede i palby marine kataloget 2017.. det er på side 212..

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   17. maj 2017 Jeg havde netop også den frygt med drukning og blive slæbt igennem vandet med livliner. Det var derfor jeg efterspurgte erfaringer. Men jeg tror jeg holder mig til redningsveste, og satser på at opdage det med det samme hvis de skulle forlade skibet utilsigtet.
    Men de der armbånd lyder også som en god ide.. Jeg må finde Palby kataloget.


  • #10   17. maj 2017 Er sådan et armbånd?

  • #11   17. maj 2017 Det var præcis det jeg tænkte på.. kunne bare ikke finde det på nettet.

Kommentér på:
Børn og livliner

Annonce