{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.760 visninger | Oprettet:

Hvor mange må være i båden...? {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvordan ved man hvor mange der må være ombord i en båd...??

Jeg overvejer at købe en mindre sejlbåd med 2 eller 4 sovepladser. Men jeg forestiller mig ikke at det er det samme som hvor mange passagerer der må være med på en dagstur...?

Er det korrekt at CE-mærket først er indført/gældende for både fra 1998 og frem...?

Med venlig hilsen
Thomas


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvor mange må være i båden...?
  • #1   18. maj 2017 Du SKAL have veste til alle.

  • Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
    #2   18. maj 2017 Mener også det er fra 98 og frem med ce

  • #3   18. maj 2017 CE, er det ikke kun motorbåde?

    Tror ikke der er et bestemt max. antal på en sejlbåd - men det skal være "fornuftigt" og så skal du, som Per skriver, have veste til alle (og de skal passe i størrelsen).


  • #4   18. maj 2017 husk at mennesker er ikke en fast ballast, men en bevægelig vægt, som der ikke er nogle der er herre over smiley en sæl der kigger op til den ene side og alle skal absolut gå til samme side, med risiko for kæntring. 😲

  • #5   18. maj 2017 personligt har jeg aldrig flere med end jeg kan holde styr på. antallet afhænger så af hvor habile sejlere de er. almindeligvis er der max 6 pers på min båd. Det er dit ansvar som fører af båden. Så svaret må være individuelt afhængig af båd, habilitet, vejret og dit overblik.

  • #6   19. maj 2017 Per J "med risiko for kæntring" - du er vel opmærksom på at trådstarter søger en sejlbåd...

  • #7   20. maj 2017 Det var ud fra et generel perspektiv. Hvis du laster en båd med for mange mennesker end det er forsvarligt i forhold til vind, vejr, fart, antal mennesker, deres vægt og så mange andre faktorer, så er der risiko for at du kæntre så meget at vandet løber indenbords. sejlbåd eller ej.
    Det er lige som spritkørsel. Hvis du er i tvivl, så skal man nok lade være smiley


  • #8   20. maj 2017 Per J - det var jo ikke en "generelt perspektiv" trådstarter spurgte til.
    I wonder - har du nogensinde været på en sejlbåd?


  • #9   21. maj 2017 Ja. Jeg har været på en sejlbåd. Som jeg skriver er det umuligt for nogen at skrive ud fra den viden der stilles til rådighed.
    I Wonder, sejler man ikke for sejl på en dagstur ? for jeg har da været med til at tage vand ind over siden på en 30 fods med 5 mand om bord. så længe der ikke bliver tilført mere fakta kan ingen råde korrekt. mit råd vil være uden fakra
    1 se typeskiltet, og start med det antal.
    2 lær båden at kende, også når det blæser.
    3 er du i tvivl om det er forsvarligt. så lad være.


  • #10   21. maj 2017 Per, ud fra dine betragtninger, så skal man helt lade være med at sejle smiley
    Så snart du begiver dig ud i en båd, så er der en teoretisk risiko for at båden kæntrer. Sejlbåden kan tabe kølen og blive ramt af en hval - så hellere købe en campingvogn...

    PS. og du mener at når man tager vand ind over siden på en 30 fods sejlbåd, så er man ved at kæntre??? For så aner du da totalt blank om at sejle i sejlbåd...


  • #11   21. maj 2017 glem det Jens B. gider ikke diskutere med en, som mener at det er nødvendigt at nedgøre andre og deres meninger og erfaringer. Hvis du ikke mener at der er noget farligt i at ligge i en frisk vind, med tordenbyger og et vandfyldt cockpit, så synes jeg måske ikke Thomas skal lytte til dine råd.
    Thomas, held og lykke med din nye båd.
    .


  • #12   21. maj 2017 Per J, jeg synes bare du har bevæget dig en del væk fra det emner der blev spurgt om smiley Og at dine svar er uden sammenhæng med det der spørges om og måske på forkert grundlag skræmmer en uerfaren sejler væk.
    Jeg nedgør ikke dine erfaringer, men prøv selv lige at læse dine kommentarer igennem og se hvor godt de svarer på trådstarters spørgsmål. Synes derfor der er behov for en anden "vinkel" på sagen.

    Thomas spurgte til "Hvordan ved man hvor mange der må være ombord i en båd...??"
    Det er pludselig blevet til "frisk vind, med tordenbyger og et vandfyldt cockpit".
    Er det så på samme tid som du mener at alle ombord går til samme side for at se på en sæl?
    Men never mind smiley


Kommentér på:
Hvor mange må være i båden...?

Annonce