{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Opdatering af gps. Nødvendigt ?
  • René N
    René N Tilmeldt:
    dec 2007

    Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
    #1   16. jun 2017 du kan opdater software gratis her http://www8.garmin.com/support/collection.jsp?product=010-00760-00 kort opdatering mener jeg ikke er nødvendig jeg sejler selv med ældre kort i min gps og det har ikke givet nogle problemer

  • #2   16. jun 2017 Har samme overvejelser med vores raymarine c80,med et kort fra 2004, er opgraderet til nyeste software, men ofte er den meget fejlvisende, måske op til 50-60 meter, hvorimod vores tablet, med navionics installeret viser 100% rigtigt.

  • #3   16. jun 2017 Arh 100% er måske også at overdrive lidt, men tæt på smiley

  • #4   16. jun 2017 Det kommer jo helt an på hvor du sejler, og hvor meget.
    Og hvilken båd har du? Er det en stor sejlbåd der stikker mere end 2 meter eller er det en lille jolle?
    Der kan desuden sagtens være flyttet koste og andre afmærkninger.

    Men hvis du kun sejler korte ture i nærområdet, så har man jo slet ikke brug for gps, og så er det ligemeget smiley


  • #5   16. jun 2017 Helt rigtigt Jens, det kommer da også an på bådtype, og dybdegang. Forrige weekend skulle vi hjem, fra nyord til præstø, de havde lovet en del regn senere, så vi sejlede tidligt, da vi så er ca 10 min fra indsejlningen til præstø, begynder regnen,og der kom bare vand ned, viskerne kunne slet ikke følge med, og sigtbarheden var højest 15 m. Da var det rart at have den lille tablet, der guidede os sikkert igennem den nogle steder meget smalle sejlrende, Havde jeg sejlet efter den gamle c80, var det nok endt med en grundstødning.

  • #6   17. jun 2017 Jeg er helt ny på vandet og har en lille 23fods motorbåd mener den kun stikker 60cm

    Tilgengæld sejler jeg i rosdkilde og issefjord som er lidt lavvandet.


  • #7   17. jun 2017 Kender ikke dette område, men der kan sagtens være afmærkninger der er flyttet.
    Og når du er uerfaren og desuden føler du har brug for GPG (ellers ville du vel ikke spørge...) så vil jeg anbefale at du har et opdateret kort.


Kommentér på:
Opdatering af gps. Nødvendigt ?

Annonce