{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.608 visninger | Oprettet:

Hvilket batteri..?? {{forumTopicSubject}}

Har (desværre) lige opdaget, at mit batteri er kaput - Er der nogen der ved om der er nogle retningslinier for hvilket batteri jeg vælger at købe ... 44A, 55A, 60AH, 60AV - Har set Jem & Fix har nogle på tilbud til kr. 298 kan de bruges eller findes der "marine" batterier..??
Ved ikke om det har nogen betydnng, men har en 115HK Mercury og eneste andet der bruger strøm i båden er en autoradio....


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilket batteri..??
  • #2   2. jan 2009 Tak for oplysningerne :o)

  • #3   3. jan 2009 Hvis du ikke har en kontrolleret ladekreds fra din motor, vil et Jem & Fix batteri kun holde nogle få uger.
    Den motor du har, er jo en "ældre" dame, og jeg er ret sikker på, at du vil svede et så billigt batteri af, i løbet af kort tid.
    Jeg har selv forsøgt med så billigt skrammel fra Jem & Fix til min båd, og efter tre måneder, var begge batterier færdige.
    Jeg købte så nogle brugte batterier fra et autoophug, som kom fra næsten nye VW dieselbiler, og de har nu holdt i 4 år.
    NB: Pris og kvalitet hænger jo sammen.


  • #4   3. jan 2009 køb syre batterier så kan det ikke gå helt galt,
    kør op til den lokale hugger og køb et det er billigst og de plejer at holde fint.


  • #5   3. jan 2009 man køber ikke brugte batterier hvis der ikke andre startmugligheder, det er da maga øv at ligge for anker en dag og så finde udaf at der ikke er strøm nok til at starte, blot fordi man ville spare en 500 las.
    Købte her i efteråret 2 stk nye exside 62A med 560 start A til patrollen og dem gav jeg 750 kr for 2 stk, ved godt jeg har fået dem billigt gennem min brors arbejde


  • #6   4. jan 2009 Brugte batterier fra en skrottet kvalitets bil som er få måneder gammel, får man et kvalitets-batteri til meget få kroner.
    Mine "brugte" batterier kostede kun 200,- for 2 stk. Fra ny, ville de have kostet ti gange så meget.
    Og de har som sagt holdt 4 år nu.


  • #7   4. jan 2009 andre billige batterier kan gå lige så hurtigt i stykker.

    min far en motorsejler og alle batterier holde max 3 år i den har virkelig prøvet alt. så han køber kun ved huggeren nu og hvis man så har 2stk i (et til start og et til forbrug) så kan det aldrig gå helt galt.

    jeg plejer at lade mit batteri et par gange i løbet af året så man er helt sikker på det er helt ladet op.


  • #8   5. jan 2009 Tak for de gode indlæg - Jeg stikker en tur ned til huggeren :o)


Kommentér på:
Hvilket batteri..??

Annonce