{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Anders P
Anders P
Tilmeldt:
18. jul 2017
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1

Ny Bådelskende mangler hjælp til at komme igang! {{forumTopicSubject}}

Hej BådNyt!

Er en ung mand på 26 år, der har en kæmpe drøm om at eje egen båd. og bruge de årlige feriedage på at sejle verden rundt. Ligge havn til havn, og sejle videre når man har oplevet nok i det land man nu engang lander i. Har nogle spørgsmål, eftersom jeg ikke rigtigt har hverken bekendte eller familie der ved noget om både smiley

Har søgt internettet tyndt omkring om man kun kan sejle oceaner rundt med sejlbåd, eller om det også er muligt i motorbåd?
- Det er ikke fordi det ene skal fravælge det andet. Men det spiller en stor faktor i mit valg af båd, eftersom jeg ikke vil begrænses af sømil på mine fremtidige eventyr. Ved godt alle vil anbefale sejlbåd, men har bare ikke kunne finde nogen, som har skrevet noget om motorbåde der har sejlet over atlanten smiley

Hvordan med lån til både? fungere dette ligesom med boliglån i dk, og hvordan ser det ud hvis man i forvejen har boliglån osv? Er det svært at låne en 400-500.000 til en båd, og i såfald, skal man satse lavere? smiley

Nogen der har erfaring med at sejle rundt i eks. Europæiske lande, og holde til år efter år? Er dette problematisk? hvad er omkostningerne for sådan en måde at holde ferie på? Bliver det billigere i længden, med bådplads, El og vand osv, end eks. at holde ferie på hoteller verden rundt?

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål, da jeg allerede nu er igang med at planlægge udsigterne. Har blot ingen erfaring overhovedet indefor bådfaget, og har brug for alt den hjælp jeg kan få!
Håber der er en venlig sjæl derude, der kan gøre mig bare lidt klogere, inden jeg bare hopper ud i det smiley

På forhånd tak!

MVH
Anders


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny Bådelskende mangler hjælp til at komme igang!
  • #1   20. jul 2017 Hej Anders

    Hvis du er helt uden båderfaring vile jeg starte med at tage en tur rundt i verden som gast på en båd. Du kan se en oversigt over hvem der pt. søger gaster her: http://www.udkik.dk/app/crewlist.jsp?locale=da_DK#B

    At begive sig ud på oceanerne uden ret stor sejlerfaring vil ikke være ret smart ;o/ da det trods er store vidder der tales om. Man kan fint sejle rundt i en motorbåd, men det er ekstremt dyrt i diesel.


  • #2   20. jul 2017 evt en motorsejler


  • Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1
    #3   20. jul 2017 Tak for svarene!
    Og helt enig René smiley nu snakker jeg også ocean sejlads videre frem i tiden, måske først en 10-15 år hehe.
    Nu vil jeg spare erfaringer og bådture op indtil da smiley
    Men en motorbåd i første omgang vil nok være den bedste løsning. Specielt som startbåd. Det giver bare ikke rigtigt erfaring og viden omkring sejlbåden. Men det kan måske være det er fremtidsudsigterne at skulle eje en sejlbåd senere hen.


Kommentér på:
Ny Bådelskende mangler hjælp til at komme igang!

Annonce