{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

René T
René T
Tilmeldt:
24. jul 2017
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6

Min Påhængsmotor starter ikke {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er ikke den store mekaniker.
Jeg har fået en Johnson 5,0 påhængmotor 2 takt som har stået i en kælder i 1,5 år.
Den var tør i tanken. Fyldte blandingsbens på og træk og træk uden start. Den har kompression men nægter at starte.
Er det nyt tændrør eller hvad kan være galt ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Min Påhængsmotor starter ikke
  • #1   24. jul 2017 Hvis den har stået med benzin i karburatoren i 1,5 år, så kan du starte med at rense den. Tjek også om der er tænding på.

  • René T
    René T Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
    #2   24. jul 2017 Trak tændhatten af og holdte den 5cm fra tændrør mens jeg trak i snor. Nu summer det sjovt i fingerne så tror tændrøret er fint 🤣

    Tanken fra helt tør, så tror ikke der er noget bens tilbage i kaburator


  • René T
    René T Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
    #3   24. jul 2017 Til højre for shoker stikker 2 dimser ud. Den nederste har adgang til bens virker lidt som en snøffer... mens den øvre dims ligner et jackstik. Er det tilat man kan tilføje elektronisk start ?

    profilbillede
  • René T
    René T Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
    #4   24. jul 2017

    profilbillede
  • #5   24. jul 2017 Det "stik" du beskriver at til tilslutning af ekstern benzintank smiley

    Men den test du levede hvor det snurrede i fingrene var jo ikke en test af om tændrøret virker - kun om der kommer strøm til tændrøret. Hvis du vil tjekke tændrøret, så skal det ud smiley


  • René T
    René T Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6