{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

René T
René T
Tilmeldt:
24. jul 2017
Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6

Min Påhængsmotor starter ikke {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er ikke den store mekaniker.
Jeg har fået en Johnson 5,0 påhængmotor 2 takt som har stået i en kælder i 1,5 år.
Den var tør i tanken. Fyldte blandingsbens på og træk og træk uden start. Den har kompression men nægter at starte.
Er det nyt tændrør eller hvad kan være galt ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Min Påhængsmotor starter ikke
  • #1   24. jul 2017 Hvis den har stået med benzin i karburatoren i 1,5 år, så kan du starte med at rense den. Tjek også om der er tænding på.

  • René T
    René T Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
    #2   24. jul 2017 Trak tændhatten af og holdte den 5cm fra tændrør mens jeg trak i snor. Nu summer det sjovt i fingerne så tror tændrøret er fint 🤣

    Tanken fra helt tør, så tror ikke der er noget bens tilbage i kaburator


  • René T
    René T Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
    #3   24. jul 2017 Til højre for shoker stikker 2 dimser ud. Den nederste har adgang til bens virker lidt som en snøffer... mens den øvre dims ligner et jackstik. Er det tilat man kan tilføje elektronisk start ?

    profilbillede
  • René T
    René T Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
    #4   24. jul 2017

    profilbillede
  • #5   24. jul 2017 Det "stik" du beskriver at til tilslutning af ekstern benzintank smiley

    Men den test du levede hvor det snurrede i fingrene var jo ikke en test af om tændrøret virker - kun om der kommer strøm til tændrøret. Hvis du vil tjekke tændrøret, så skal det ud smiley


  • René T
    René T Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
    #6   24. jul 2017 Tak så fik jeg styr på dimsen ved siden af shoker.
    Må prøve at sætre et nyt tændrør i så. Det der sidder i er af mærket NKR som nogle siger ikke holder så længe.


  • René T
    René T Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 3 Svar: 6
    #7   24. jul 2017 Har tjekket med tændrøret ude og fin gnist.
    Der er kompresion men ingen tegn på start...
    Virker som der mangler tænding


  • #8   24. jul 2017 Gi den en gang "diesel start" sprayes i luftfilter
    Så starter den næsten med garanti med det samme.
    Den skal bare lige igang efter det lange hi


  • #9   24. jul 2017 Du skriver der er FIN gnist så kan der ikke mangle tænding. Bare brug start spray så kommer den.

  • #11   25. jul 2017 De er meget følsomme de små motorer...
    1, få renset karburator ( gerne i ultralyds bad ... læs .. helst ) , den mindste smule skidt og det laver lort i det hele = skal være PINLIG ren, og pakninger samt O ringe kan være tørret ind = nye på/i, sørg for at alle slanger er rene.
    2, NYT tændrør.
    3, Brug benzin med HØJT oktan tal = shell V power der er på 98/99 oktan, min lille nød motor kører af helved til på alm 95 oktan der er over 2-3 md gammelt, de små motorer skal virkelig have ftiske oktan.... husk 2% olie i benzinen, gerne en kvalitets 2 takts olie, der ikke ryger som en sindsyg.
    4, få taget en komp test ! ! du skriver at der er komp på... men er der nok ????

    Jeg er næsten sikker på at hvis du følger trin 1 til 4 og alt er 110% ok ... ja så starter den....



  • #12   25. jul 2017 Nu er benzinhanen åben ikke? Hvis der altså er sådan en smiley
    Hvor er du fra i landet? Måske der er en venlig sjæl i nærheden der kan hjælpe dig smiley


  • #13   25. jul 2017 ....og husk så også at hele gearet skal være dækket af vand, så motoren kan få køling fra vandet. Der skal helst komme en kontrol stråle når den engang starter, så du ved at den køler.

Kommentér på:
Min Påhængsmotor starter ikke

Annonce