{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.933 visninger | Oprettet:

Mikkel B
Mikkel B
Tilmeldt:
19. jul 2007
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 29

Str motor på gummibåd {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at købe sådan en: (link fjernet)

Den må maks have 8 hk, men har en 15 til at stå, ville det være helt i hegnet?

Båden er 3 år ca, hvad skal sådan en koste nutildags vil i mene?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Str motor på gummibåd
  • #1   29. mar 2009 Det er ikke for sjov at de skriver at man ikke må have større motor på, end båden kan klare, har selv sejlet med en 15hk på en båd til 10hk. Og jeg lærte det på den hårde måde desværre! smiley

    Du kan købe en Quicksilver 310 som kan bære en 15hk til 8.990kr www.ketner-outdoor.dk


  • #2   29. mar 2009 ville osse købe quicksilver...den koster det samme men er større

  • #3   29. mar 2009 Man ser mange gummibåde med større motore end anbefalet... men man hører om nogle grimme hændelser engang imellem som hovedsageligt skyldes overmotorisering...
    så jeg vil max sætte 10 hk på en båd som den du linker til...

    Dog vil jeg ikke mene man kan sammenligne quicksilverne med den du kikker på da, honda'en er en RIB og quicksilverne har oppustlig bund...




  • Mikkel B
    Mikkel B Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 29
    #4   29. mar 2009 Hondaen har også oppustelig bund, tror de to både er lavet samme sted, ligner hinanden ret meget.

    Jeg må nok hellere holde mig til en mindre motor


  • #5   30. mar 2009 ellers skal du være velkommen til at købe min smiley

  • #6   1. apr 2009 jeg synes du skal passe på med, at sætte en større motor på en den er godkendt til. Fordi det kan være pissefarligt, som de andre siger. jeg taler af erfaring. jeg har selv haft en 25 hk på en båd der kunne tage 15 hk. Det resulterede i at jeg næsten blev revet ud af båden, fordi den slet havde noget greb i vandet ved den hastighed.
    Så mit råd er at bruge lidt flere penge og købe en lidt større båd. held og lykke med det


  • #7   16. apr 2009 Nu skriver alle at det kan være pisse farligt og åbentbart mange herinde har haft dårlige erfaringer med det. Og ja det kan da være rigtig farligt, men hvor nogle herinde har oplevet nogle ubehagelige ting har jeg andetsteds hørt om folk der har haft fine erfaringer med netop dette.

    Held og lykke med projektet


Kommentér på:
Str motor på gummibåd

Annonce