{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Kemal P
Kemal P
Tilmeldt:
9. jan 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Generelle råd til valg af jolle/båd {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi har besluttet os for at vi til foråret gerne skal have en mindre båd til at hygge os på vandet, så jeg vil gerne bruge efteråret/vinteren til at finde den rigtige båd og gøre den klar.

Planen er at købe en jolle eller styrepultbåd med motor og trailer. Båden skal stå på traileren og vi vil høre lidt rundt og sætte den i forskellige steder.

Men jeg står lidt på herrens mark, så jeg håber at der er nogle erfarne folk her som kan komme med lidt råd og vejledning, gerne med henvisning til bestemte modeller.

Her er vores behov:
- Båden skal være til minimum 5 personer.
- Vi har små børn, så båden skal være rimelig sikker for dem at opholde sig i.
- Sikkerhed og stabilitet er vigtigt.
- Båden skal primært bruges til hyggelige familieture samt fiskeri.
- Den behøver ikke være en fartdjævel, men den må gerne kunne klare ø-ture, f.eks. i det Sydfynske øhav.

Hvilke ting skal jeg være opmærksom på? Hvor stor skal båden være? Skal det være en jolle eller styrepultsbåd? Hvor stor skal motoren være? Skal den være dobbeltskroget? Andre ting jeg skal overveje?

Budgettet er ca. 10-15.000 kr med motor og trailer, så vi taler naturligvis brugt.

På forhånd tak!


Kommentarer på:  Generelle råd til valg af jolle/båd
  • #1   24. aug 2017 Av.... det var mange ting til ikke ret meget økonomi...
    Ca 5 personer .. ja omkring 18-19 fod,
    børn = højt fribor ( fra gulv til rælling )
    Motor.. ca 40-50 hk og op
    Sikkerhed/stabil... noget i Limbo stil, flad bund og meget side stabil når man står ude ved rælling.. men hugger kraftigt ved bølger... min er en salmo 542 og den har det hele som du søger..men det er MEGET langt fra den pris du har sat op....
    Motor ... ja der er vi i relgions området smiley .. der er lige så mange meninger som der er motorer... men en der er dokumenteret velholdt.. 2 takter lever LÆNGE ... altså når den er vel vedligeholdt... så det er et must at den er det...
    Helt klart en båd med mulighed for lidt læ bag en skærm eller en lille hardtop foran ... vil sige styrepult..
    En trailer til den størrelse båd PÅ plader, så du kan komme rundt forskellige steder og sætte i, ja den koster jo næsten dit budget.
    Tror du nok skal sætte dine krav ned eller dit budget op, for tror ikke du kan finde noget i den pris klasse der lever op til det du vil have.
    Lad for guds skyld være med at bare at købe for at købe, det er en dyr hobby og man kan hurtigt købe sig fattig...
    Ønsker dig held og lykke med det, men pas på smiley ... det er som en virus at få båd... man vil hele tiden være på vandet... man vil hele tiden have noget nyrer, større, bedre, hurtiger osv osv........... det er helt sikkert en virus jeg ELSKER, og håber at smitte andre med smiley ... god jagt


  • #2   24. aug 2017 http://www.baadgalleri.dk/terhi-nordic-6020/id-45090
    man får ikke meget båd for 10-15.000 kr.


  • #3   24. aug 2017 som eksempel har jeg en 14 fods rudkøbing jolle til salg med en 4 hk motor , uden trailer , den står til 7400 , en trailer koster 3-4-5000 , så er pengene brugt . Min jolle er pæn og iorden, men selvom man køber et projekt ,løber det op i det samme eller mere ,inden man er færdig. (vi havde faktisk en sådan en rudkøbing jolle ,som vores 1 båd , vi sejlede 2 voksne og 3 børn , i den i det sydfynske øhav , men der skulle ikke være flere personer i den. , Hvis du er i nærheden af det sydfynske øhav , skal jeg gerne vise dig , den helt uden forpligtelse, så har du noget at vurdere udfra.

Kommentér på:
Generelle råd til valg af jolle/båd

Annonce