{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.438 visninger | Oprettet:

Johnson påhængsmotor driftsikrer? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ved at købe en Kabinebåd på 19 fod, og der medfølger en 2 takt Johnson påhængsmotor fra strat af 90'erne (ca 27-25 år gammel) på 50 HK. Jeg vil høre om det kan betale sig at købe en sådan gammel motor, eller er det dumt når pengene er små? Er de drift sikker nu hvor den er gammel? Og hvad kræver det af vedligeholdelse smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Johnson påhængsmotor driftsikrer?
  • #1   6. sep 2017 Jeg sejler selv med en mariner fra 1980 som er stabil og stabil i sin motor gang.
    og syntes jeg har oplevet at generelt så kan marine motor godt blive meget gamle.
    bare man er klar på at der kan komme lidt ekstra service på dem.


  • jan g
    jan g Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 14
    #3   6. sep 2017 jeg har en Johnsson motor fra 88.
    den køre uden problemer
    det kommer an på hvordan den er passet.
    min får et service hver forår.
    med nyt gear olie og impeller.
    så det er ikke det store den kræver.


  • #4   6. sep 2017 En Johnson motor er en udmærket maskine og hvis den ellers kører godt tror jeg roligt du kan tage den med i handlen.
    En gammel 2-takter bruger dog lidt mere benzin end hvis du vælger en nyere 4-takter, men ok du kan altid bare sælge den hvis du ønsker at opgradere i power eller økonomi.

    Jeg vil tro sådan en 50 HK. 2-takts fætter fra 90erne bruger ca. 18-20 liter i timen med fuld gas.


  • #5   7. sep 2017 Så i vil mene den er ok at købe med i købet når pengene er små, bare den er velholdt selv om den er 27-25 år gammel??? Konsekvensen er bare at den sluger mere end end en 4 takt

  • #6   7. sep 2017 jeg har haft en 3 cyl. Johnson fra 88 og en fra 97 på min 14 fod Simms super og den sejlede perfekt uden problemer i de 3-4 år jeg havde den og MHT økonomi så kunne jeg ligge og lege og trække vandski en hel eftermiddag på ca 30 liter benzin

  • #7   7. sep 2017 eneste ulempe ved johnson evinrude er at de skramler i tomgang(lyder som en plejlstang der banker).... men det gør det alle sammen store som små. hvis den ikke snakker, så er der noget galt

  • #8   2. nov 2017 Ja de rigtig gamle Johnson / Evinrude skramlede / raslede som en Kawasaki 500 motorcykel men jeg syntes da ikke at min evinrude E-tec siger noget ???

Kommentér på:
Johnson påhængsmotor driftsikrer?

Annonce