{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  hvor mange hk uden kører kort?
  • #1   16. maj 2009 15 fod = 4.57 meter

    4,57meter må gå med op til 32 HK. uden "pap"

    Der er en tabel under min Fletcher.
    http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1343


  • #2   17. maj 2009 Der er et lille men, er båden over 4 meter og fremdrift mere end 25 HK skal der haves Speedbådskort

  • #3   17. maj 2009 Jan M
    hvad så hvis båden er 40 meter og har 30 hk skal man så have pap til den ??
    Nej vel?
    Alt under 4 meter må sejle med op til 25 hk.
    derefter stiger hk. antallet med størrelsen på båden.


  • #4   17. maj 2009 Allan S

    hvad så hvis man ikke er 16 ? :)=


  • #5   17. maj 2009 (link fjernet)


  • #6   20. maj 2009 nikolaj så må du ikke sejle det der kategoriseres som speedbåd, hvis du skal følge loven

  • #7   20. maj 2009 Hej jeg sejler på Silkeborg søerne efter reglerne hvilket vil sige 8 knob på de store søer og 5 knob i snævringerne.jeg kan med sikkerhed sige at der er mange med certifikat der ikke har fattet en meter af hvad de har lært.Speedbåde der planer er bestemt ikke et særsyn.Det kan godt være være det ikke er svært at få et certifikat,men en god sejller følger de regler der er udstukket,ikke kun af hensyn til andre sejlere men endnu mere vigtigt af hensyn til miljøet på søerne. Speedbåde skaber store hækbølger hvilket kan få fugleunger der ligger på reder i sivene til at falde ud og drukne.Det er en appelsin i turbannet på de miljøfolk som gerne vil have sejllads forbudt på Silkeborgsøerne,så tænk jer om og følg reglerne.Hvis i vil sejle stærk har jeg fuld forståelse for at i gør det på havet.Der er også regler 200 meter fra kysten osv husk dem og vær en god kaptajn.God sejlsæson.

  • #8   21. maj 2009 Leif W
    det er det mest fornuftige indlæg der har været på BG nogensinde......

    SÅ hør dog efter !!!!


  • #9   21. maj 2009 Præcis, hvad nytter det hvis man har kortet, men sejler som en idiot?
    -ingenting!!!

    Jeg selv har ikke noget kort, men får altid afvide i havnene at det er godt at jeg har fået noget ud af speedbåds skolen, men de kigger så bare lidt når man fortæller dem, at man ikke er gammel nok til det endnu!




Kommentér på:
hvor mange hk uden kører kort?

Annonce