{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Valg af båd
  • #1   6. nov 2017 Det er to helt forskellige både, jeg har selv ejet, de to ovennævnte modeller,

    fordele ved fletcher er at det er en hurtigt planene båd, som ikke kræver meget at skubbe frem i vandet, der skal ikke så stor motor til at opnå en høj fart. stabil og kvalitets bygget båd.

    Som jeg ser det er der dog langt flere fordele ved campion,en den er langt mere stabil i vandet, der er flere muligheder, nu hvor den os skal bruges til familie hygge, såsom back to back sæder spisebord, og generelt rummeligheden.
    den planer ikke så let som fletcheren og den vil heller ikke være lige så hurtig, men i sidste ende får du en mere all around båd, som har meget mere at byde på.

    jeg har selv en campion allante 170 som er præcist samme båd som 485 dog bare en anelse større.
    og det er ikke uden grund af alle både jeg har haft at jeg er søgt tilbage til netop denne model, tag et kig i min profil og spørg gerne hvis der er noget du vil vide.


  • #2   9. nov 2017 Enig.

  • #3   9. nov 2017 Overvej hvordan du vil sætte båden i vandet.
    Hvis du vil sætte den i direkte fra kysten, er det bedst at gå efter en let båd. (et lille trick er at have er par stykker alu dørkplade at sætte hjulene på når båden skal op, så undgår man at hjulene synker ned i sandet)
    Er det fra et slæbested, kan du bedre sætte større både i vandet. Hvis bare det du har foran, kan håndtere vægten, på den skrå rampe.
    Hvis det kun er dig og drengene der skal lege, så ville jeg vælge Fletcher. Der er en god båd, som er til leg og ræs. En større og bredere båd, er mere stabil, men ikke nær så sjov at sejle i.
    Den lille smallere Fletcher ligger mere ned i svingene, som en motorcykel, og den bredere båd er lidt mere "tung" i svingene.
    Jeg husker som barn at min Fader havde en Rib med 20 hk motor på, men det var først da han købte en 14fods glasfiber med V bund og 40hk, at det blev rigtig sjovt i svingene. (Vi havde altid redningsvest på fra start til slut)


Kommentér på:
Valg af båd

Annonce