{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.759 visninger | Oprettet:

Jarno W
Jarno W
Tilmeldt:
25. aug 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Pas på køber som vil overføre via PayPal {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en båd til salg nu, og jeg har fået en mail fra en der kalder sig Andrew Lincon, adrewlincon172@gmail.com
Han er meget ivrig efter at købe min båd.
Han påstår at han er hindret i selv at komme for at besigtige båden, grundet arbejde. Men i stedet vil han sende en person som kan besigtige båden for ham.
Han vil kun gennemføre betaling via PayPal, da det er nemmest og sikrest, påstår han.
Han vil have at båden skal sendes til ham i Doha, Qatar. Transport som han naturligvis vil betale og arrangere. Jeg skal blot sælge båden til den person som han sender i hans sted.

Jeg har talt med PayPals kundeservice i dag, og de siger HOLD DIG VÆK FRA HANDELEN! Hvis ikke betalingen er med bankoverførsel eller kontant betaling. SÅ NEJ!
PayPals kundeservice fortalte også, at alle handler med motorkøretøjer og både, ikke er dækket af nogen form for garanti for sælger, dvs. at hvis køber (i det her tilfælde en svindler) bagefter handelen er gennemført, vælger at klage over handelen til PayPal, så får han straks medhold. Og derved tilbageført sine penge. Og så har svindler både penge og båd!
Forlang altid kontant betaling eller en bankoverførsel!!!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Pas på køber som vil overføre via PayPal
  • #1   11. nov 2017 han skriver på alt hvad der har værdi over 10000 kr på gul og gratis,

  • #2   11. nov 2017 Har oplevet præcis det samme, da jeg havde min Fletcher til salg.....ydermere også på en brugt sofa til 1.000,-😂😂😂.


  • #4   11. nov 2017 tror jeg vil sætte min gamle gummibåd (200kr´s model) til salg og se om han vil købe den.. smiley

  • #5   11. nov 2017 Det foregår på den måde, at svindleren sender en falsk bank overførelse til ens paypal konto, og denne fake Bank, skriver i den falske kvittering, at betalingen bliver frigivet når deres kunde, som er køberen, har sagt god for handlen , og det kræver blot, at man mailer et pakkenummer på forsendelsen til Banken, når man har postet pakken m.m.
    Jeg behøver næppe sige, at der ingen penge vil blive frigivet til ens paypal konto eller nogen anden konto...
    Jeg havde fornøjelsen med en sådan svindler, da jeg havde et Tudor ur til salg, jeg vidste godt at det var svindel, så jeg mailede en falsk postkvittering fra "Post Nord" til Banken/køberen, som indeholdt en virus, jeg havde mailen liggende i min papirkurv, da jeg næsten daglig fik denne falske Post Nord mail. I har sikkert selv fået de mails, fra "Post Nord", hvor der står at der ligger en pakke og venter på en, og man skal blot gå klikke på det medfølgende link, for at få pakkenummeret, linket er til en falsk Post Nord hjemmeside, hvor man så skal klikke på et andet link for at få pakkenummeret, og hvis man så klikker på linket, så får man en virus overført, der krypterer al tekst og billeder på ens computer.. Jeg blev efterfølgende truet af af svindleren, at han nok skulle få ram på mig, og han fik på en måde ret, jeg fik nemlig meget ondt i maven af at grine, da jeg på den måde fik bekræftet, at han havde klikket på linket, for at få track and trace nummeret på pakken.


  • #6   12. nov 2017 Brumme dog ! ! ! ! Hvor er du da en ond person smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    Hvor er det fedt når nogle gider at tage pis på de idioter smiley
    Men som med al handel til nogen som helst..... KONTANTER og kun det ! ! ! !
    Der findes så mange forskellige måder at snyde og bedrage andre på, at der sådan set kun er EN sikker måde at handle på, med mindre at det er falskmønter der er på spil smiley
    Jeg var engang en der trode på andre, og det har jeg så betalt for nogle gange ( aldrig til udlandet, kun inderigs handler og både køb og salg ) så hvis det ikke er en jeg kender eller en jeg har haft kontakt til over en periode..... ja så er det personlig møde og kontanter der gælder ( ved godt at man måske midster en handel eller to, men heller det end at blive snydt )
    Fatter egentlig ikke at nogen tror på det der med at folk uden for lille dk vil købe noget af vores afgifts plaget vare, bare det at begynde at undersøge om der er en mulighed for om det kan være rigtigt smiley ! ! !
    Håber ikke der er nogen der ryger i disse fup køb mere, det har jo været oppe sååååååååååå mange gange, at hvis man gør........ ja så send de penge til mig istedet, lige så snart i TROR på at i har solgt smiley smiley smiley smiley


  • #7   16. nov 2017 Så kender i måske også denne sælger 😁
    Håber ikke nogen er dumme nok til at trobdet er en køber.. Det er både mine biler både og trailer han vil købe de sidste 2 år 😆

    God tråd ellers


    profilbillede
  • #8   18. nov 2017 Jeg videre sendt den mail jeg fik til Paypal, så hørte jeg ikke mere, og kontoen forsvandt smiley

  • #9   18. nov 2017 #5 Brumme.
    Det er sq god humor.


  • #10   30. nov 2017 Jeg har også fået en besked på min telefon fra denne Andrew + 1 mere med et andet Amerikansk navn men jeg har ikke svaret for det lugter jo langt væk af plat


  • Jarno W
    Jarno W Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #11   3. dec 2017 Haha ja det er en fest! Det lyder nemlig for vanvittigt til at være sandt, at vedkommende har interesse når de skal have varen sendt halvvejs rundt om jorden.
    Jeg kontaktede dog PayPal, for lige at høre nærmere om hvordan en bandit kan snyde med deres system. Så lærte jeg også det smiley
    Fedt at nogle af jer har drevet gæk med sådan et fjols! smiley


Kommentér på:
Pas på køber som vil overføre via PayPal

Annonce