{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.603 visninger | Oprettet:

15 HK eller ny(brugt) 30-45 HK {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er som sagt igang med at resturer et arve stykke i form af en ukendt båd. Mit mål mht. motor er at få den over 5 Kn og op på 15-20. Hvad jeg har pt er en 2QM15 på dam dam daaam 15 HK og en bustede prop(14x11). kan jeg eller kan jeg ikke gøre det uden at fylde O2 i luftindtaget. Om ikke andet hvor får jeg fat i en billig motor med samme fysisk mål på 45 HK.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  15 HK eller ny(brugt) 30-45 HK
  • #1   10. nov 2005 Mener du 15-20knob? Er den overhovedet bygget til den fart?

  • #2   11. nov 2005 Ifølge en Mekaniker i korsør havn skulle motoren være meget for lille og han anbefaldede en 60 HK yamaha som hun efter sigene skulle kunne klarer så jeg ville få en top på 20 flat. Men det synes jeg lige var lidt overkill så målet er 45 HK ved 15 knop

  • #3   11. nov 2005 Jeg tro ikke du skal håbe på at få den op på 15 knob med en 45 hk. Du er klar over 15 knob er lig med 27 km/t. Det er næsten lige så hurtig som en Puch Maxi, der ikke er pillet ved, kan kører.
    Båden er heller ikke bygget til at sejle så hurtigt. Hvis du vil op på de hastigheder skal du nok finde dig en anden båd.


  • #4   11. nov 2005 Hmm så må jeg jo bare bygge den om til en halv plane, større motor, ny prop, flytning vægten og forstærke bunden. Jeg giver ikke op uden kamp

  • #5   16. nov 2005 hæ..hæ.. jeg tror på 10-15knop hvis du smider 45HK i.
    Det er os godt med en stor motor, så behøver men ik og sejle fuld skruge hele tiden,,,


  • #6   17. nov 2005 Tanken var også at lægge så stor motor i så muligt, så at jeg netop slap for at sejle for fuld gas... DET LAMER.
    Og nu er jeg endelig færdig med at forstærke køl, bund, motor ophæng og kappen til prop. desuden er 10 knop jo ikke hurtigt.


Kommentér på:
15 HK eller ny(brugt) 30-45 HK

Annonce