{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Søren F
Søren F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Tysk Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi står og skal til at købe ny sejlbåd og har kigget lidt forsikringer.
Vi er i den proces faldet over et firma 'Club Maritim 9' som holder til i Nord Tyskland. http://www.club-maritim09.dk/
De slår sig op på at de vare tager at båden bliver registreret i den tyske skibs database og dermed kan man spare afgiften til Staten.

Er der nogle der har erfaring med dette forsikrings firma, eller har erfaring med andre.

Mvh
Søren og Helle

Kommentarer på:  Tysk Forsikring
  • #1   27. nov kunne være man skulle gi dem et kald og høre med min sea ray

• #2   27. nov ser spændende ud, tager kontakt til dem ☝️🤘

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jun 2017

#3   27. nov Hej
    Vil meget gerne høre jeres feedback fra dem.
    Jeg syntes også det lyder ret fristende.

• #4   28. nov Jeg kender flere der har deres båd forsikret sådan. Det er dog desværre ikke lovligt og bliver sidestillet med skatteunddragelse. Strafferammen er ikke for børn

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2113122&vId=0

• #5   28. nov SKAT er tyveri!

statsafgift På forsikring burde straffes som afpresning!!

fuck janteloven fra politikernes side.

• #6   28. nov Kunne ikke være mere enig. Dette er et eksempel af værte skuffe. Staten mister penge på det fordi folk enten dropper kaskoforsikring eller “snyder” ved at forsikre båden i udlandet.

• Søren F
    Søren F Tilmeldt:
    jun 2017

#7   28. nov #Rasmus B..Efter hvad jeg kan læse ud af den afgørelse, påhviler det ikke ejer at betale afgiften til staten med forsikrings selskabet. Ejer skal dog betale skat af brugen af båden.
    Hvad den så er kunne være spændene at se.

• #8   28. nov 2% af bådens pris pr uge.

• #9   30. nov Tror det nemmeste er at finde et dansk forsikringsselskab og se hvad det koster, hvis båden koster under 1 mil. burde prisen være "ok"
    Statsafgiften kommer man nok ikke uden om.
    Hvis i skal sejle uden for landets grænser i en længere periode burde det være ok at få forsikret båden hos et udenlandsk forsikringsselskab.

Ved at nogle svenskere startede med Pantaenius i deres land og de nu har forsikret båden hos et udenlandsk firma da Pantaenius var for dyr når vi snakker dækning på en jordomsejling.

Tjek deres kanal her www.youtube.com/channel/UCLYd5EnTTwUKhouIkHoqzMw

• #10   30. nov lorteland!

• #11   30. nov Ja det må man nok sige så mangle vi bare at der kommer afgift på golfkøller som for lystbåde

• #12   7. dec clubs maritims methoder er i 2013 dømt ulovligt fra skatterådet. kunden er ikke ansvarligt for afgiften der er selskabet MEN husk at du skal angive værdi af fri båd 2% per uge i din inkomstskatteerklæring ellers begå du strafbart skattesvigt .verdibeskatning er lang højrer end din besparelse med afgift. jeg har info at sagen ligger pt. hos skat til kontrol og en journalist fra en stort avis er på sagen .,so snart skat få fat i de kundelister få folk problemer ..også DS har klaget om modellen. jeg har altid advaret min kunder om modellen.
    at folk tør...de fleste mener.... gå de so gå de ...dette kan blive dyrt hos torskegilden og i strafferetten.. her loven..Det følger af Statsskattelovens § 4 b, at der er skattepligt af værdien af at få stillet et gode vederlagsfrit til rådighed. Dette gælder også, selvom det kun er en andel af et gode, der stilles til rådighed.

Kommentér på:
Tysk Forsikring