{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

Boat4life
Boat4life
Tilmeldt:
19. jul 2009
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15

Finne over skruen {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har nu på en del påhængsmotorer set en form for tværgående, vandret placeret trekantet finne monteret lige over skruen.

Finnen er ekstra udstyr.

Jeg har intet kunne finde på nettet om denne finne, som efter sigende skulle give en mere planende sejlads.

Men det er nok fordi jeg ikke aner hvad den bliver kaldt, så hvis nogen ved hvad sådan en hedder, må de meget gerne fortælle mig det, og evt. endnu bedre hvis de har et link til et sted hvor man kan købe dem, til en Mariner motor.

På forhånd tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Finne over skruen
  • #1   14. aug 2009 det hedder vist en hdyrofoylfinne eller noget i den stil....giver hurtigere planing

  • #2   14. aug 2009 burde kunne fåes hos din lokale båd pusher...ved at marineland i næstved har nogle...det er bare en (passer til alle)...du bore 4 huller i kavitationspladen og bolter den fast

  • #3   14. aug 2009 palby katalog side 431

  • #4   14. aug 2009 Hydrofoil

  • #5   14. aug 2009 Det er en 'Hydrofoil' finne der - rigtig nok - gir en mere planende sejlads; underforstået du kan plane ved lavere hastighed.
    Ydermere som en lille bonus, kan du nemmere få båden op og plane, DOG er der er ikke så ubetydeligt minus, og det er den tager lidt af din topfart.
    Jeg ved ikke hvor 'små' motore de findes til, og personligt er jeg heller ikke til den slags. smiley

    Mvh


  • #6   14. aug 2009 virker kanon på nogen både og mendre godt på andre. jeg er glad for effekten selvom det måske koster lidt på toppen, jeg føler jeg kan dreje skarpere før jeg mister greb med skruen(luft) når jeg har dem på

  • #7   15. aug 2009 Har et sæt liggene du kan hente for 200 kr har siddet på en 9,9 hk yamaha ring 40281600

  • Boat4life
    Boat4life Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
    #8   15. aug 2009 Jeg siger mange tak for hjælpen alle sammen, har skrevet en mail til Palby og de fortæller mig at dem de har er nogle der passer på min motor, så nu skulle det være på plads...

    Fortsat god weekend til alle...

    Mvh


  • #9   17. aug 2009 der findes 2 størrelser, til under 30 hk og over 30 hk, (lille og stor) stor koster 150.- det er pice of cake at montere, det giver stabil sejlas, specialt når du svinger, tar lidt af top farten, men får din båd op og plane meget tidligere, pgr. af den lave plane fart sparrer man brændstof.

  • Boat4life
    Boat4life Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
    #10   17. aug 2009 Jeg har i dag været nede hos en af palby´s forhandlere, og han sagde at så længe jeg kun har en 6 hk mariner motor, vil jeg ikke mærke den store forskel ud over at den tager meget af farten, hvilket jo ikke er at forestrække så længe motoren ikke er større end den er...

    Men jeg blev da så meget klogere at jeg nu ved hvad den hedder smiley så kan jeg altid bestille en når jeg har en større motor.

    I skal alle have mange tak for hjælpen...

    Mvh


Kommentér på:
Finne over skruen

Annonce