{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.031 visninger | Oprettet:

Tig svejseværk {{forumTopicSubject}}

Godaften bg.
Er der nogen af jer der har et hobby tig svejseværk?
Overvejer at bestille et fra Tyskland på 200A, ac/dc og med Hf samt pulse pris ca 3300 ,
Har læst en del omkring disse billige værker samt set en del Youtube videoer hvor de siger at de svejser lige så godt som dyre værker men at de selvfølgelig ikke kan bruges til industri da de jo ikke er bygget kraftigt nok.
Jeg skal bruge det til at lave nogle stangholdere, targabøjle samt måske andre småting i rustfrit til båden og fordi" Det skal man da ha" smiley
Nogen der har personligt kendskab til de billigere værker? Så vil jeg gerne høre dine erfaringer.

Vh.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tig svejseværk
  • #3   3. mar 2018 Jeg har et kina tig. Virker perfekt. Puls og hf.
    Det er også til 20 amp 220v. Har det monteret i et 16a kraft stik. Det går fint.


  • #4   3. mar 2018 Tak for kommentarer, jeg tænker også at jeg aldrig kommer til at svejse med 200A da jeg nok kun kommer til at svejse 1-3mm godstykkelse.
    Aragon bestilles selvfølgelig i Tyskland hvor jeg kan få en 8kg flaske for ca 800kr.


  • #6   3. mar 2018 Hvilket mærke kigger du på? Jeg har købt et fra https://www.stahlwerk-schweissgeraete.de for snart 4 år siden. Det var topmodellen, 200A, vekselstrøm og endda plasmaskærer og den fungerer upåklageligt, og med lidt øvelse kan man sagtens svejse sort jern og rustfrit i en acceptabel kvalitet. Jeg har dog aldrig svejset alu med den og plasma skæreren er mest for sjov, så skulle jeg vælge om i dag ville jeg nok vælge en model uden.

    Jeg tilvalgte fodpedal, og det vil jeg absolut anbefale, det er noget nemmere at få en pæn svejsning når man kan styre strømmen med pedalen.

    Vær opmærksom på at det ofte er billigere at købe direkte på stahwerks hjemmeside end f.eks over ebay. I hvert fald sparede jeg omkring 1000kr ved at handle direkte såvidt jeg husker.


  • #7   4. mar 2018 Kigger på dem alle, også derfor jeg søger erfaringer, så det værk du har er et ac/dc med plasmaskærer? Har kigget på den side du linker til og det ser jo godt ud og så kan jeg lide der er 5 års garanti.
    Så skal jeg bare bestemme mig for Hvad jeg skal købe.


  • #8   4. mar 2018 Har kun svejst med anerkendte mærker, som kemppi ,migatronic ,esab mv, Så kender ikke noget til dem, men det ser sku ikke helt tosset ud det per t linker til.


  • #9   4. mar 2018 måske de her er noget
    https://svejsevaerk.dk/shop/frontpage.html


  • #10   4. mar 2018 Jeg havde en "kinesersvejser" fra primus.dk før, købt på Vorbasse marked. Den svejsede slet ikke så godt som stahlwerk-apparatet, flammen var meget urolig og det virkede som om den ikke gav jævn strøm. Jeg brugte den både til elektrodesvejsning og lidt tig men pludselig en dag kunne den ikke tænde..... og garantien var selvfølgelig udløbet.

  • #11   10. mar 2018 Ku faktisk godt være lidt tændt på den model, du linker til Per. Har du prøvet den med 10 amp forsikring, og hvordan med en basisk elektrode,som feks 53.00. kan den trække det.

  • #12   10. mar 2018 Hej Martin
    Jeg har kun godt at sige om svejseværket, min eneste ærgelse er at jeg ser den nu er på tilbud og over 100€ billigere end da jeg købte smiley

    Jeg har mest brugt den til 1,5-2mm plade som tig-svejser, både sort og rustfast, der ligger jeg vel mellem 40-60 svejseampere. Jeg har også lavet en hæderlig sissybar i rustfrit til min gamle MC i 12mm rustfrit rundstål med behørig skærpning selvfølgelig. Buen er mere stabil end på min første kina svejser og med fodpedalen er det til at lave hæderligt arbejde selv for en TIG begynder som jeg.

    Den svejser også fint med rutile elektroder, senest 3,2mm i nogle IPE bjælker jeg skulle modificere til et mindre projekt, svejsestrøm op til 110-120A såvidt jeg husker.

    Jeg har ikke prøvet den med basiske elektroder, jeg er stadig en glad amatør og har ikke haft behov for at teste mine svejsevner i den retning.

    Værket er koblet til en nyere installation med 13A automatsikringer, jeg har aldrig haft problemer med udfald endsige at lyset blinker eller lignende. Men som sagt har jeg heller ikke svejset med vildt store strømme.

    Skal du udnytte alle 200A vil jeg tro en ældre 10A installation vil komme på overarbejde - men det gælder jo for alle svejsere hvis du skal op i de effekter


  • #13   11. mar 2018 Tak for dit meget fyldestgørende svar Per. Tænker lige lidt over det, indtil videre klarer jeg mig nok, med de 2 jeg har i forvejen.

  • #15   12. mar 2018 Det var så lidt Martin, kommer du forbi på mine kanter er du velkommen til at komme og prøve svejseren med de elektroder du ønsker. Bare skriv en PB i god tid så jeg kan få lagt et par øl på køl smiley

  • #16   12. mar 2018 Det er desværre ikke ret tit, jeg er på de kanter Per, men sku det ske, kigger jeg da forbi, en kølig pils er jo altid godt. smiley

Kommentér på:
Tig svejseværk

Annonce