{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

Bundmaling {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Søger en rød bundmaling til min sejlbåd. den er 25 fod lang og 2.8meter bred. Regner med at slibe den godt ned inden den skal males, da den har ligget et halvt års tid uden maling.
Mit spørgsmål er om der så er nogle der kan anbefale en maling til omkring 700kr(gerne billigere), som vil kunne dække mit behov.
Tak for svar - Frederik.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Bundmaling
  • #2   16. nov 2017 Hvis den ikke har fået bundmaling først,skal den have primer, inden den får bundmaling.

  • #4   16. nov 2017 Jeg har selv et næsten 9 meter båd og den males med en enkelt 2.5 lit spand bundmaling med navnet Nautisk bundmaling, Bunden var helt rent ved optagning og jeg skulle bare spule med vandslang så er den faktisk klar til at blive malet igen til forår.

    Nautisk bundmaling findes i bla. rød farve, godkendt til fartøj op til 40 knob og koster kun 499kr (kan købes til 25 % rabat i tempobådudstyr.dk Greve mellem jul og nytår).

    http://tempobaadudstyr.dk/product/bundmalingroedselvpolerende25ltr-26914/

    Her kan du ser et bilæede af min bund her til efterår da båden kom på land. Der var kun slime ved siderne hvor solen skinner eller ikke en enkelt rurer eller andet satans skidt


  • #5   16. nov 2017 Billede taget FØR bunden var spulet.

    profilbillede
  • #6   16. nov 2017 Tak for alle svar:) Tænker jeg vil prøve med den fra tempo:)

  • #7   17. nov 2017 Vil klart anbefale Jotun NonStop som fås billigt hos T. Hansen, Bauhaus og hvis du Googler kan du også ofte finde 2,5 liter til ca. 600 kr.

    F.eks. T. Hansen: http://www.thansen.dk/product.asp?n=-296299569&pn=-292921907

    Jeg har prøvet de fleste topprodukter fra Hempel og International indenfor bundmaling og jeg har ikke været tilfreds med en eneste af dem!
    Jotun NonStop derimod, der har kun været let slim på bunden (lidt mere i vandlinjen) efter en sæson som nemt kan fjernes med børste og gelcoat cleaner (og ikke en eneste rue) og så til lavere pris end de to andre mærker!

    En anden fordel ved Jotun NonStop (det er der også andre der kan, men langt fra alle) er at efter påføring kan den stå på land i optil 9 mdr. før den søsættes!


  • #8   18. nov 2017 man kan ikke sige en bundmaling er bedre end andre. forskellige både har behov for forskellige bundmaling typer. eksempelvis ved vi jo at en fiber trailerbåd slet ikke har behov for bundmaling. kontra en hurtiggående alu båd ville blive ødelagt uden maling på ret kort tid, hvis den altså ligger i vandet. Vi kan som start sige. er det en hurtig eller langsom båd i dette tilfælde langsom. sejler man 2 til 3 gange om ugen eller 2 til 3 gange om måneden? Det er minimum informationer for at kunne give et bud på den rette bundmaling.

  • #10   19. nov 2017 Det er som sagt en sejlbåd som ligger i Marstal. Når det er sommer bliver den brugt et par gange om ugen, mens over vinteren bliver den ikke brugt.

  • #11   19. nov 2017 Jeg havde brugt hempel hard racing. ☺

  • #12   19. nov 2017 jeg havde Biltema, selvpolerende i Kastrup, der var ingen ruer, men året efter da den lå i Præstø var den fuldstændig begroet med dem, det tog 2 dage at få alle af. skiftede så til Hempel Mille ekstra, og har kun haft Slim i år, og ganske få på trim og flaps, som kunne fjernes med vandslangen og en pegefinger, på samlet set en halv time. så, i min optik, og hvad der beror på personlig erfaring, så har geografisk placering altså en hel del at sige. spørg på havnen hvad der er godt på deres både. jeg fik anbefalet mille, og har ihvertfald ikke fortrudt. dem der havde mindst arbejde med Begroning hernede brugte det. også en amerikansk vandbaseret skulle være god, husker ikke navnet.

    profilbillede
  • #13   20. nov 2017 som skrevet minimum info. derudover betyder skrog materiale, geografisk beliggenhed grundet saltindholdet en del. Men det betydet også en del om det er industri havn. er du omringet af skibe der må bruge den giftige maling er din båd extra beskyttet. pointen i mine lidt lange beskeder er... Den bedste bundmaling findes bare ikke smiley

  • #14   20. nov 2017 Tak! Det er i grunden en glasfiber.

Kommentér på:
Bundmaling

Annonce