{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ballast i båden (Wakeboard)
  • #2   14. sep 2011 du kan jo starte med at få nogen folk med ud og sejle det virker på samme måde.

    men et bud omkring 300 kilo

    du skal bare huske at det er vigtig det er hele båden der kommer til at ligge dybere og ikke kun bagenden for ellers bliver den meget dansende at sejle i.


  • #3   14. sep 2011 har prøvet hvor vi er 4 i båden og en bag, synes bare ikke det var nok.

    Men det er vel bare og prøve sig frem så smiley


  • #4   14. sep 2011 ja det er det. jeg 100 liter i hver side bagerst og 200 eller 250 liter midtskibs i malibuen.
    også 6 mennesker i båden så begynder der at være en rigtig vild wake smiley


  • #5   14. sep 2011 og ellers hvis i en dag kommer til fyn kan i jo sige til så kan i få en tur efter rigtig wakeboardbåd.

  • #6   15. sep 2011 Kunne være for nice.

    - Det kunne være vi kunne arrangere en dag? altså vi skal nok smide benz å smiley


  • #7   15. sep 2011 du vil ikke få en ordentlig bølge bag din båd, da den er med påhængsmotor.

    har endnu ikke prøvet en med påhæng der har været god at stå bagved.

    Problemet er
    1: din båd har ikke nok kræfter til at skubbe din båd, lige så snart du smider meget vægt i
    2: skruens postition med en Påhængs motor og til dels også ved en I/O / Z drev. ødelægger også bølgen. det samme med jet drev

    Tag en tur bag kenneths Malibu som har skruen inden under båden / V-drev eller sådan en som min med Direkte drev. de laver en helt anden wake.

    De bruger hele bådens form til at forme waken, og jo mere vægt der kommer i jo bedre. plus de har kræfter til at trække det. + 300 hk


  • #8   15. sep 2011 Altsa var udemærket klar over da jeg købte båden, at en båd med en påhængs motor ikke laver en ret stor wake i forhold til indbords motor. Men jeg vil simpelthen ikke have indbords motor, det er bare noget lort i forhold til sådan en motor som sidder på vores båd.

    Og den kan nu sagtens trække noget vægt, der sidder 4 bladet 17" skrue på. Den kan nemt trække en op på ski eller bord, med 6-7 personer i.


  • #9   15. sep 2011 i siger bare til så finder vi ud af det.

  • #10   16. sep 2011 Indenbord motor lort i forhold til udenbords ???

    Det er vist ikke alle der er enige i det. Kommer an på hvad du skal bruge en båd til. og til dit formål Ja der er en udenbords motor LORT.


    vedligeholdelse er det samme, jeg kommer ligeså nemt til min motor som du kommer til en Udenbords

    en motor er en motor, hvis du passer på dem så virker de. Min har +2700 timer på sig, og sejler og trækker stadigvæk 100 %

    så spørgsmålet er hvad skal min båd kunne, hvad skal jeg bruge den til. Kontra hvad er dit budget.

    hvis båden er købt til at wake bagved er den ikke ideel. skyder på du har givet 40-60 tusind for den båd. det kunne du have fået en brugt ski båd for som med lidt vægt bliver til en ok wake båd.

    se link (link fjernet)

    eller en god alm speedbåd med en 4,3 V6 i som også trækker bedre en en 125 HK påhængs.

    Men tag du dig en tur bag Kenneths Malibu, så skal du nok få skiftet din båd ud.

    God tur smiley


  • #11   16. sep 2011 syntes nu også meget godt om indbords motor. smiley

  • #12   17. sep 2011
    Jeg skal aldrig nogensinde, have sådan en båd, med en ældre ford/amerikaner motor i.

    Nu er vores båd ikke kun købt til og wake efter. Og hvis allternetivet, er en båd som din. Vil jeg langt hellere have en båd som vores, selvom den måske ikke laver en ret god wake!

    Hvis det endelig skulle være indenbords motor. Skulle det være en med mercruiser 4.3 mpi, og ikke alt for gammel!


  • #13   17. sep 2011 ikke for at komme i ord krig med dig, men det siger hvor lidt du ved om Ældre Amerikaner motor.

    Vi har en Ford Windsor 351 med GT40 top stykker. smider i nuværende trim 315 HK. smid en kompressor på og den tag +500 HK. uden extra modifikationer.

    Windsor model er den samme som du smider i Shelby GT 500 og Cobra for at nævne nogle enkle biler. eneste forskel på dem og min er at jeg har en anden knaster i med et breder moment område. Hvilket giver et minus i top omdrejninger.

    Ja det er en stødstangs motor, men den er ikke til at slå ihjel.

    og bruger kun 15-20 L i timen ved wake hastighed (34 km/t) og + 1000 kg ballast. = 2800 o/min Det kommer en 2 takter påhængs aldrig tæt på.

    Plus en 4,3 L V6 er en US V6 samme tech. og ikke en skid mere moderen end en V8. Bare mindrer ???

    Men fred være med det, og held og lykke med mere vægt i din båd.

    Over and out.


Kommentér på:
Ballast i båden (Wakeboard)

Annonce