{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

Hurtig hjælp :/ {{forumTopicSubject}}

står og prøver starte en force 125 hk med et 12v 156 amp batteri (så blir det vist ik større)
men svinghjulet trækker kun meget langsomt rundt med alle fire tændrør i, med 1 til 2 tændrør i trækker den fint rundt.

hvad kan jeg lige gøre ? bruger de tykke startkabler, og et fuldt opladet batteri. kan det passe ?

(har ikke tilsluttet benzin endnu, når den ikke engang kan trække motoren rundt, burde vel heller ikk være nødvendigt ? )


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hurtig hjælp :/
  • #1   17. jun 2010 det er ikke sikkert kablerne er gode nok..... direkte på polerne med batteriet...

  • #2   17. jun 2010 Jeg ville nok lige tage startmotor ud, og pille endedæksler af denne.og kigge ind i motoren.
    Stator-magneter som mange gange bare er limet på indersiden af huset, kan gå løse, og køre op af rotoren i motoren. Du opnår dermed ikke samme kraftfelt i motoren, og den vil yde mindre.
    Har lige set samme problem, på min motorcykel, som ikke kunne trække motor hurtigt nok rundt. Her var magneter gået løse/knækkede.
    Ny startmotor på kværnen, og dyret kørte igen.


  • #3   18. jun 2010 prøv at lukke gasspjældet op / gi chocker..min 55hk kan ikke hive motor rundt med lukkede gasspjæld

  • #4   18. jun 2010 NB: En startmotor skal nemt og uden problemer kunne trække en motor rundt med gassplældene åbne eller lukkede.
    Faktisk vil helt åbne spjæld, give motoren en større "fyldning", med større komp.-tryk tilfølge. Så åbne spjæld, vil teknisk give startmototren lidt mere modstand.
    Tror stadig, at du har en defekt startmotor, hvis du er sikker på, at det batteri du bruger er ok, og det er elektrisk kraftig forbundet.


  • #5   18. jun 2010 eller tjek om dit stel ledning er stor nok. på min gammel motor var stel ledningen alt for lille. så den fik lige en 125" Ledning på smiley

  • #6   22. jun 2010 starter ser fin ud, - bortset fra kullene- som jeg lige har skiftet.. trådene er lidt mørke i enderne, men fik af vide det ikke burde gøre det store..
    det hjalp desværre ikke smiley har fornemmelsen af det bare er en bagatel, men ved det selvfølgelig ikke .. ??!

    smiley


  • #7   22. jun 2010 kim c....har haft flere forskellige startermotore på min 55hp..samme resultat.. osse med ca 100amp batt. hvis ikke jeg bruger warmup funktionen på gear/gassen... så kan den ikke trække min motor rundt når den er kold

  • #8   23. jun 2010 jeg har jo slet ik koblet gas gear til, jeg sætter direkte startkabler på rød og sort. . har heller ikk sat benzin til, den kan bare ik trække svinghjulet rundt.

  • #9   23. jun 2010 så prøv at åbne gasspjældet manuelt når du starter den

Kommentér på:
Hurtig hjælp :/

Annonce