{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.812 visninger | Oprettet:

berndt k
berndt k
Tilmeldt:
26. aug 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

problemer med 4hk påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Jeg har lidt problemer med min motor til min jolle, når jeg prøver at starte den mens den hænger på båden, vil den slet ingen ting, men hænger jeg den hjemme og hiver i snoren, starter den første gang, hver gang.

Hvordan kan det være at den kun vil starte på tør landjord?

Transporten af motoren foregår ens hver gang, liggende i bagagerummet og båret ud til båden og monteres.

De første 3 gange jeg brugte båden, virkede motoren hent fint hver gang, men den 4. gang jeg ville ud og fiske, ville den slet ikke starte, og da jeg kom hjem med den, startede den perfekt første gang da jeg satte den op.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  problemer med 4hk påhængsmotor
  • #1   19. aug 2010 hej er det en totakts motor eller en 4 taktsmotor .Hvis det er en 4 taktsmotor så må den kun ligge på den ene side ellers løber der olie ind i motor

  • #2   19. aug 2010 Når en motor sænkes ned i vand, kommer der modtryk på udstødnings-gasserne, da de jo lukkes ud nede under vandet. D.v.s. at motoren skal bruge lidt ekstra kræfter, for at komme af med sin udstødning.
    Når du afprøver den hjemme, er motoren mange gange ikke sænket så meget ned i et kar med vand, eller er bare tilsluttet "øre-bøffer" med vandslange. Så her er modtrykket ikke så stor på udstødningsgasserne.
    Altså skal en motor stå lidt højere i tomgang, når den afprøves på land. Jeg tror derfor, at din motor står for lavt i tomgang, og derfor ikke kan startes når du har den på båden. Prøv at justere tomgangen et par hundrede omdrejninger op, og prøv så igen på båden.


  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   30. aug 2010 det er en 2takts, hvilket jo skulle betyde at det er ligemeget hvordan den ligger, vil prøve og se om jeg kan finde tomgangsskruen på den næste gang jeg skal ud og fiske
    (og undskyld det sene svar)


  • kurt H
    kurt H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   5. aug 2015 Hej Berndt
    Hvilken side skal en 4takts motor ligepå
    Kurt Hougaard


Kommentér på:
problemer med 4hk påhængsmotor

Annonce