{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mariner 4/5/6 HK ???
  • #1   23. jun 2018 Der skal kun mere brændstof ind i motoren. Så det er karburator der er den store forskel..

  • #2   23. jun 2018 Ja det var også den jeg var kommet frem til ville gøre den store forskel....som den gang man tunede sin Honda cd 50 😀 nå må se om jeg kan finde en stører 👍👍👍

  • #3   23. jun 2018 Jeg har lavet min 4 hk om til 6 hk ( godt nok en mercury ) købte et komplet renoverings kit til karburatoren til en 6 hk ( husk det skal være det store med ALLE dysser )
    Bum ..... fra 4 til 6 .. tror jeg gav 900 ialt smiley .. og da jeg alligevel ville renoverer karb. da jeg byttet mig til motoren.... ja så var der ingen tvivl smiley smiley ... jeg kunne jo ikke have en mercury OG en johnson på hækken .... vel... det skal være ens smiley smiley smiley


  • #4   23. jun 2018 Jeg har også lavet min Mariner 4 hk om til 6 hk. Købte en uorginal karburator over aliexpress til 6 hk udgaven, pris lidt over 500 kr. og jeg er meget positivt overrasket over kvaliteten på den nye karburator, mindst på højde med den originale.

  • #6   23. jun 2018 Ved 4-6 hk mariner/mercury/nissan/tohatsu er det kun dyser i karburatoren der gør forskellen.
    Min erfaring er at ved fuld gas stiger brændstofforbruget selvfølgelig lidt, men ved blandet sejlads falder det faktisk fordi motoren ikke altid behøves have fuld gas længere.


  • #8   23. jun 2018 Super alle sammen 👍👍jeg må prøve mig lidt frem men det må være billiger at skifte dyser eller karburator en at skifte motor. 😀

  • #9   23. jun 2018 Ja Sorry Henrik p jeg skriver i dit emne men kan nogen så svare mig på om man kan lave en Yamaha 9,9 HK om til 15 HK for det har jeg også ladet mig fortælle...

  • #10   23. jun 2018 Bare ok 👍👍

  • #12   24. jun 2018 Det er en 4takter

  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følgere: 1 Svar: 59
    #13   25. jun 2018 #11
    Der findes undtagelser for 4-takterne Jens.

    Jeg har en 9.9 4-takt Sport,

    Den yder standard 9.9 hk, men ved fjernelse af et beslag (som på 9.9 V-Max'erne) yder den 15 hk. Udskifter man yderligere karburatoren til en 20 hk, så yder den 20 hk.



  • #14   26. jun 2018 Hej Martin.. Jeg kan ikke finde nogen beslag som du snakker om...

  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    jun 2004

    Følgere: 1 Svar: 59
    #15   27. jun 2018 Det er desværre heller ikke alle modeller det er muligt på.
    Prøv at uploade et billede af højre side af motorblokken, der hvor gaskablet sidder.


  • #16   28. jun 2018 Martin der er et foto album nu.. det hedder.. til forum.. håber det kan bruges..

Kommentér på:
Mariner 4/5/6 HK ???

Annonce