{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

Thor N
Thor N
Tilmeldt:
29. apr 2006
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

Motor gider ikke starte {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en Marina 90 Hk motor fra 91 hvor blokken er blevet skiftrede i 2002, men den har svært ved at starte. Jeg kan se der sker noget i benzin filtret når jeg trykker på benzin manual pumpen. starter virker, der er massere af 2 takt olie. hvad kan det være?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor gider ikke starte
  • #1   29. apr 2006 Der kan være ,mange ting en af de simple er om dødsmands knappen er aktiveret . evt. pil strømmen fra den rens alle stik for ir med kontakt rens saml igen og prøv så


  • Thor N
    Thor N Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #2   30. apr 2006 Har lige skiftede tænkrør, efter jeg har skiftede og har prøvede at starte båden sker der heller ikke noget anden end starteren køre. Prøvede så at tage tænkrør ud for at se om de var våde, men der var intet på dem de så ud som nye og helt tøre.

  • #3   30. apr 2006 Hej har selv lige har noget lignene samme problem med en yanmar 2qm15. mit problem var ventilerne ikke åbenene "nok" dvs. fejlkomp. hvis du har mulighed for det så check om der er nok tryk på. hvis der er nok tryk (står i manualen hvor mange psi der skal være per cyl.) er der også muligheden for beskidte dyser eller dårlig gnist.

  • #4   30. apr 2006 kom lige i tanke om, nu ved jeg ikke om du har checkede brændstof slangerne til motoren efter filter

  • #5   30. apr 2006 Der skal to ting til for at en motor kan starte. Brændstof og en gnist til at antænde det.

    Hvis motoren får benzin mens du prøver at starte den burde du kunne lugte det hvis du stikker snuden hen i nærheden af den. Hvis altså den har karburator. Hvis ikke er der noget galt med benzin tilførselen.

    Skru et tændrør ud og sæt det i tændrørshætten igen og lig det til stel på motoren. Når du så starter båden skal der komme en gnist en gang i mellem.
    Gør der ikke det er der et problem med tændingen.
    Prøv disse to ting først.

    Hilsen Benny


  • Thor N
    Thor N Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #6   30. apr 2006 Når jeg trykker kuglen ind på benzin ledningen på den ende som skal ind i motoren så kommer der benzin ud. MEn når den er på motoren er det som om at manual pumpen ikke bliver hård. hvor meget benzin skal der være i filtret?



  • #7   1. maj 2006 Hvis filteret sidder efter pumpen så skal det være helt fyldt for når man pumper er det jo meningen at man pumper benzinen helt frem til karburatoren så den er lige til at starte.. Har du tjekket gnisten???

  • Thor N
    Thor N Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #8   1. maj 2006 Når jeg trykker på manual pumpen kan jeg kun se at filteret inden i skifter lidt farve, og ser kun lidt benzin

  • Thor N
    Thor N Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #9   1. maj 2006 Så fik jeg dne til at virke, har skiftede:

    - Benzin stik ved motor
    - Manual Benzin pumpe
    - Tændrør

    MEEEEEN tror det bare var mig som har sat stikket til benzin dunken forkert da det kan vendes om. DOOOhhh...

    Så nu er det på vandet


  • #10   1. maj 2006 Thor N: hehe.. Ja hvis du har haft det vendt forkert, har den for "suget" fra motoren, og ikke fra tanken, som jo er meningen smiley



  • Thor N
    Thor N Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #11   2. maj 2006 Det var ikke pumpen jeg havde sat forkert, men bare det lille sorte stik så låsen sad der hvor benzinen skulle ud.. Men rart at vide så jeg ikke kommer til det ude på vandet en dagår jeg skal skifte tank

  • #12   10. maj 2006 Har du kørekort til den? for der lærer man meget om startproblemer..

Kommentér på:
Motor gider ikke starte

Annonce