{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  2 takt olie i dieselolie
  • #1   11. aug 2018 har hørt om det... skulle være det samme som at hælde konservering i tanken

  • #2   11. aug 2018 Jeg har også hørt om rapsolie i. Aldrig prøvet dog

  • #3   12. aug 2018 Man skal ikke komme rapsolie i sin tank. Så skriger man efter diselpest. Har aldrig læst eller hørt om at hælde 2t olie i sin tank. kan ikke se hvad fordele det skulle have.

  • #4   13. aug 2018 2 takt olie i diesel har været diskuteret STORT på et tysk BMW forum men det skulle efter sigende være en mineralsk type med japansk godkendelse (JASO).
    Brugerne berettede om meget blødere motorgang og sågar forbedret økonomi men specielt motorgangen og dermed også støjen blev meget forbedret.
    Jeg mener ikke man forsøgede sig med de nyeste commonrail men var hovedsagligt de lidt ældre maskiner.
    Doseringen var ca 300mL pr 60L.


  • Peter  N
    Peter N Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   18. aug 2018 Som Dieselmekaniker kan jeg bekræfte at man i gamle dage med fordel kunne tilsætte lidt 2 takts olie i Dieselolien. Dengang var dieselolien ren uden diverse additiver og bio-olier som der er tilsat i dag. Derfor var smøreevnen heller ikke så god og 2 takts olien tilsatte man for at forlænge levetiden på brændstofpumpe og dyser.

    Jeg vil ikke anbefale at man bruger 2 takts olie da der findes meget bedre produkter i dag. Der findes 2 typer dieseladditiver en der renser her og nu og en der vedligeholder brændstofsystemet.
    og det er skam stadig aktuelt især på commonrail motorer som er meget sarte.
    Jeg kan varmt anbefale https://www.belladd.dk/da/ som er et Dansk produkt.








  • #6   24. aug 2018 At tilsætte et add. fx Belladd. i diesel, betyder det at man kan bruge alm. tankstationdiesel i stedet for marinediesel?
    Jeg har en ældre velpasset 1 cyl. Yanmar som gerne skulle holde nogle år endnu.
    Eller er det både og? (Marinediesel+add.)


Kommentér på:
2 takt olie i dieselolie

Annonce