Hans Jørgen N Hans Jørgen N Nordjylland, Danmark Bruger på baadgalleri.dk
Dato: 2011-4-2
Vist 2357 gange
Emner: 2
Svar: 2

Z drev

2. apr 2011 kl. 21:10

Hej er der nogen der har erfaring med z drev holdbarhed m.m.?
Er det dyrt at vedligeholde?
Hvad skal man se efter ved køb?

Svar til emnet: Z drev

Emner: 6
Svar: 89

Både: 1
Fotoalbum: 1
# 1 2. apr 2011 kl. 21:34

holdbarhed er vel efter hvor godt man holder dem selv , har da set flere både med drev fra 70`erne såååå . havede selv engang en bayliner med volvo drev fra 1981 virkede perfekt, dyrt ved jeg såment ikke , der skal selvfølgelig skiftes bælge hver 2 eller 3 år ., stor sæt ved nytdrev koster 1200 kr , hvis du selv kan . ellers ved marine mand ca 5000 kr., ja så er der olie og ny impeller , sink anoder ,en gang imellem , nej dyrt syntes jeg ikke det er ., tjek om den er generelt vedligehold , og der ikke er huller i drevet , (tærings huller )og spørg ejer med service , jeg renser og let sliber hvert år inden den får en tår maling

Emner: 33
Svar: 852

Både: 2
# 2 2. apr 2011 kl. 22:48

ja det er jo meget dyrere end fast skrueaksel,

Emner: 6
Svar: 1.055

# 3 2. apr 2011 kl. 22:58

Michael B: Ja, men går transmissionen i stykker v/ fast aksel, så koster det også "boxen"....:):):):)

Svar: 532

# 4 3. apr 2011 kl. 00:18

Z-drev er ikke dyrerer end alm.fast aksel. Jeg skiftede mit drev i 2005 og det gamle var fra 1973. vedr udskiftning af bælge hmm... min er fra 2005 og ligner stadig en ny, det var godt nok meningen at det skulle skiftes i år, men efter en grundig kontrol uden at finde trætheds tegn får den et år mere.

Emner: 4
Svar: 321

Både: 3
Videoer: 4
# 5 3. apr 2011 kl. 09:35

Lyt ik til ham, z-drev med 32 år på bagen er MEGET langt fra gennemsnittet og kan på ingen måde bruges som sammenligning med samlede udgifter.

Nogen sværger til det ene og nogen til det andet, det er næsten som religion men Z-drev er det dyreste og når du spørger til pris TROR jeg påhæng til lille båd og fast til stor ville være best buy for dig (og mig).

Synes du der imod brian J´s indlæg lyder nemt og billigt så go for it :)

Svar: 532

# 6 3. apr 2011 kl. 11:44

jeg er da af samme mening som Brian J. Meget afhænger af vedligeholdesen,
og der sejler mange med drev fra 70 erne og først i 80 erne og det er drev som der er blevet passet, men sådan er det jo med alt.
mit drev fejlede intet da jeg skiftede det, men maskinen var gennemtæret derfor købte jeg et nyt sæt.
skulle jeg købe ville jeg vælge en af nyere dato.

Gå til første svar

Du skal være logget ind for at kunne besvare emner.

Opret bruger   Log ind

Besvar emne: Z drev

Bazoom - Vi elsker passionerede mennesker
Baadgalleri anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer.         Læs mere
Personer, der synes godt om dette