{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

mercuiser drev {{forumTopicSubject}}

jeg var ude og sejle med min 34 år gamle båd med 90 hk mercuiser motor og Z drev og den "gled" lige pludselig ud af gear og kunne der efter ikke gå i frem eller bak, det lød som et meget langsomt gearskift med masser af skæren tænder. Jeg måtte smide ankeret og vente på bugsering ind i havnen igen, er der nogen der kan sige lidt om hvad det kan være, gearet er hydraulisk der sidder et lille stempel.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  mercuiser drev
  • #1   6. jun 2006 jep det kikkede jeg efter der er ingen nummer eller modelbetegnelse på men jeg kikede efter olie på drevet og der var intet, båden har jeg købt hos en bådforhandler i tyskland og det var min første tur i båden herhjemme , vi prøvede den der nede og der gik den fint. når nu der intet olie var der i kan man så godt se sig om efter et nyt drev eller kan den laves evt. prøve at hælde olie i og se hvad der skar.
    Hvor dan finder jeg ud af hvilket drev jeg har kan jeg evt maile dig et billed?

    Mvh søren


  • #2   6. jun 2006 hvad er din mail adresse.

  • #3   7. jun 2006 har lige husket der er jo et billed af mit drev på min profil så der kan du se den.
    Mvh søren


  • #4   8. jun 2006 sidder der en kobling mellem motor og drev?

  • #5   8. jun 2006 Kan jeg montere et alphe one istedet for det der sidder?

  • #6   9. jun 2006 under låget sidder vandimpellen skal jeg tage de 4 skruger der sidder ved siden af den også og tage huset op?
    Hvad siger du angående værktøjet passer det til denne type drev, jeg har fundet ud af at det er det øverste joint der er istykker , sætter jeg den i gear og drejer skruge derjer vandpumpen også rundt ,men ikke motoren.


  • #7   9. jun 2006 på denne sidder der en vandpumpe impell under låget i toppen af selve akslen der sidder lodret lige over de to huller som hedder olie fill og olie vent.
    Jeg kan skille det ad igen imorgen og tage billeder som jeg vil maile dig, kan ikke idag skal på arbejde fra 14,00 til 0230 inat.

    Mvh søren


Kommentér på:
mercuiser drev

Annonce