{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.686 visninger | Oprettet:

Nikolaj M
Nikolaj M
Tilmeldt:
6. jun 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Skrue til 50hk yamaha motor. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens !

Som overskriften siger vil jeg gerne vide noget om en skruge(r) til sådan en moto.

Hvor kan de købes og er en skruge "universal" ?

Findes der Tun-skruer ?

Og er der evt. nogle netsider hvor man kan finde reserve dele til båden ?


På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Skrue til 50hk yamaha motor.
  • #1   6. jun 2006 der findes forskellige skruer...tror ikke rigtig man kan kalde nogen for tunskruer, for de tjener hvert sit formål alt efter stigning m.m det gælder om at finde den der er mest optimal til ens setup efter om man skal have meget trækkraft eller topfart...ligesom at geare en speedway motorcykel

  • #2   6. jun 2006 Hvhis jeg var dig ville jeg købe en kulfiber skrue .. du kan justere på stigningen .. til hvad du skal bruge den til .. den giver god fart .. men den er rimelig dyr .. og hvis du støder på noget smadre du et helt blad.. men du kan købe løse ved siden af .. til 200-300 kr

  • #3   7. jun 2006 Hvis jeg var dig, ville jeg holde mig laaangt væk fra de komposit-skruer som Sebastian nævner. Du vil aldrig få det optimale ud af dem, og er ikke så nemme at justere.

    Næ, så skal du hellere have 2 forskellige propeller liggende i båden. 1 til vandsjov og 1 til hurtig sejllads.

    Det er det mest optimale. Tunskruer findens ikke. Du vil ikke vilde ret meget på toppen alligevel, maksimalt et par knop.


  • #4   7. jun 2006 Har også kun hørt dårligt om de "plast" skruer.. meget dårligt.. ; )

  • Nikolaj M
    Nikolaj M Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #5   7. jun 2006 Tror heller ikke jeg skal have en kulfiber skruge da det bare er en "for sjov" båd vi har. Så det skal bare være billigt smiley


    Men kender i nogle steder på nettet hvor man kan finde ting og sager ?


    Og så lige et sidespørgsmål: Er det rigtigt at en 50 og 60 Hk's Yamaha motor er nejagtig ens bortset fra at den med 50 har en begrænsning ? Har lidt svært ved at tro på det men kunne jo være det samme som 30 og 45 scootere smiley


  • #6   7. jun 2006 desværre nej...

    på nogen af de ældre modeller er skruen i hvert fald ikke samme størrelse


  • #7   7. jun 2006 De er ikke de samme. Ccm3 er i hvert fald ikke de samme på de to modeller, og 60'eren har tørre gearkasse.

    Mariner/mercury's 50/60 er lavet på samme blok, men mener kaburatorerne er forskellige.


  • #8   7. jun 2006 Tror faktisk der er en ældre model af yamaha hvor 40 og 50 hk er ens .. bortset fra indsygnigen til cylenderne er droslet ned ..

Kommentér på:
Skrue til 50hk yamaha motor.

Annonce