{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.453 visninger | Oprettet:

Servo styring - virker kun halvt? {{forumTopicSubject}}


Hej

Mercruiser alpha drev, 190 HK.

Båden kan man dreje til venstre med en pegefinger...
Til højre skal man bruge kræfter og motoren taber omdrejninger. Når den er slukket drejer den nemt, også hvis man drejer manuelt ved at tage fat i drevet (når den er på land).

Nogen ider til hvad der er galt?






Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Servo styring - virker kun halvt?
  • #1   8. jun 2006 er det kun når du sejler? eller er det også når du ligger stille med motoren igang? Hvis det kun er når du sejler, så vil jeg gætte på slap kilerem, eller evt er det tid til at skifte servoolie.. der kan jo komme kondensvand ligesom i alle andre hydrauliksystemer feks bremser på personbiler mm.

  • #2   8. jun 2006 Ja, kun når jeg sejler, og kun til den ene side.


  • #3   8. jun 2006 der er ingen tvivl om at det er servoen der halter, grunden til at du kun kan dreje til den ene side er pga skruens rotation. så igen: rem og olie kan almindelige dødelige selv skifte og ellers må man måske ty til eksperterne

  • #4   9. jun 2006 Der sidder en sløvfarvet cylinder hvor styre kablet ender. (Den virker iøvrigt lidt "løs", hvis man hiver i den, ca. 1 cm man kan rykke den frem og tilbage med hånden). Der er også en pumpe, men om det er til trim af drevet er jeg ikke 100% sikker på. Der går dog også hvad jeg vil tro er hydraulik slanger op til den cylinder der sidder sammen med styre kablet. Så min vurdering er at der ER servo styring.



  • #5   10. jun 2006 Nå så smed den servoolien, nogen der kan anbefale en bådmekaniker på midt/nord sjælland?

Kommentér på:
Servo styring - virker kun halvt?

Annonce