{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.462 visninger | Oprettet:

Shetland family 4 vindspejl {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogle derude der tilfældigvis har et vindspejl i ved øverste rude til en shetland family 4 mk2 fra 1980

eller hvis der ikke er så måske en der har en båd, hvor jeg kunne lave en skabelon, så jeg kan få skåret et stykke plexiglas der passer til min båd.

jeg bor i vestsjælland så hvis der er en i nærheden der har en family 4, vil jeg være taknemmelig hvis dette kunne lade sig gøre.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Shetland family 4 vindspejl
  • #1   9. nov 2011 Hejsa.
    Ud fra datablad som du kan se her, har 498 og Family Four mk2 samme bredde. Så jeg tror også, at et vindspejl fra en 498 passer over på din.


  • #2   10. nov 2011 Så vidt jeg kan se vil vindspejl fra model 536 også passe så hvis nogle kunne hjælpe ville det være super

  • #3   10. nov 2011 Jeg har selv lige fået nyt vindspejl på min 498, som blev skåret ud efter det gamle originale. Det gamle er smidt ud, og min 498 står i en aflåst lejet lagerhal, som jeg ikke kommer ud til før til foråret.
    Såfremt vindspejl ikke skal passe sammen med noget eksisterende kaleche, kan du jo selv skære et vindspejl ud på ca. mål.
    Jeg lavede selv et sådan til min Oldenburg 17, som næsten er en Shetland 536. Kan ses her.
    http://baadgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=1390

    Jeg tog noget kraftigt pap, og fikserede det over båden. Tegnede så groft op, hvordan vindspejl ca. skulle være. Satte det så på båden igen med malertape, og tegnede så fint op i alle kanter. Klippede det hele ud, og smed det på en polycarbonatplade. Nemt og hurtigt.

    NB: Du er velkommen til at få aftegnet mit vindspejl fra 498, men så må du altså vente til foråret.


  • #4   10. nov 2011 uha da kan ikke vente helt til foråret da det er her om vinteren at jeg sejler mest da fiskeriet er bedst i vinterhalvåret

    jeg fik desværret min F4 uden vindspejl her i sommer da jeg købte et rådt skrog som jeg selv har bygget op her i efteråret.

    ender nok med at jeg må lave en pap skabelon som du foreslår men ellers tak for tilbudet.


  • #5   10. nov 2011 Hvis du ikke skal have en original kaleche til at passe til dit vindspejl, kan du roligt lave en skabelon ud af pap, og skære vindspejl ud fra det. Se på andre Shetland både, hvor høj det ca. skal være.
    Jeg vil anbefale en 4mm polycarbonat hvis ikke du skal have kaleche på, og 6mm hvis kaleche skal på.
    Årsag til tykkere vindspejl med kaleche på, er at når kalechen strammes til, vil et tyndt vindspejl begynde at trække sig.


  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #6   13. mar 2012 Hej.. jeg har et originalt vindspejl på min 18fod Shetland family four fra 82 som jeg også skal have udskiftet.. måske vi kan samarbejde om noget nyt..
    Hilsen Brian BK Oksbøl


  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   13. mar 2012 Hej igen.
    jeg har et problem med det vindue som er i taget,, det er bare et stykke plexiglas den forrige ejer har fået limet på,,Jeg vil gerne have en løsning så det kan åbnes,, hvad hedder sådan et "låg" det på maritim sprog???
    Hilsen Brian BK Oksbøl


Kommentér på:
Shetland family 4 vindspejl

Annonce