{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.588 visninger | Oprettet:

koldstart af diesel {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt mig en Banner 28 motorbåd (har ikke fået den hjem endnu, og er derfor ikke oprettet endnu.) Den har en Ford 6 cyl. 120 hk. Manden siger at den ikke skal "forvarmes" inden den starter. Jeg troede ellers at en diesel altid skulle have opvarmet gløderørerne før den kunne starte.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  koldstart af diesel
  • #1   18. feb 2012 Det er ikke nodvendigt at forvarme alle dieselmotorer. Jeg har en gammel ford 4000 traktor til at stå, og den starter fint indtil ca 4+ grader, derefter skal den have lidt koldstart for at starte. Mange af de gamle ford motorer samt de nye peugoet 2,8 hdi har ikke gløderør, men en gløderøre dyse plaseret i indsugningen- Denne dyse opvarmes og når den er varm nok åpnes der for lidt dieselolie som brænder i manifolden og forvarmer motoren.
    Det er meget let at bygge på din motor, hvis det skulle være nødvendigt. ( jeg har en dyse liggende hvis du skulle være intresseret )


  • #2   18. feb 2012 Det vil sige at bare jeg ikke skal ud og sejle når temp. er < 4°c skal jeg ikke tænke på at den skal forvarmes. Så lærte jeg noget nyt i dag:o). Tak for hurtig svar.

  • #3   18. feb 2012 eller kan en slange ned til din manifold. tilsluttet en dåse med dieselstart osse gøre det..men det er kun i nødstilfælde

  • #4   18. feb 2012 Ja dieselstart er vel kun til hvis man bor i sebirien, eller hvis der er noget galt med motoren, men jeg skal først ud og sejle når der min er 10 °c. :o)

  • #5   18. feb 2012 jeg tror der er en koldstart anordning på pumpen den gør at der lukkes mere brændstof ind så den starter nemmere når det er koldt

  • #6   18. feb 2012 Det er som, kenneth B skriver.
    ( Der sider en gløderøre dyse plaseret i indsugningen- Denne dyse opvarmes og når den er varm nok åpnes der for lidt dieselolie som brænder i manifolden og forvarmer motoren. )
    Har lige købt til min Ford 4000,og Ferguson 35,D (ens) Pris,145,Kr´moms.(per stk.)
    Mvh. Leif H.


  • #7   18. feb 2012 leif h sjovt du skriver det, jeg købte en til min mf 165 for 14 dage siden -14 c da ville den ikke starte uden

  • #8   22. feb 2012 Jeg har selv 2 stk. ford Sabre, uden forvarme. Jeg plejer at give begge maskiner ca. 1/4 gas, og så bare dreje nøglen til de springer igang. Jeg har aldrig haft problemmer. På siden af din højtrykspumpe sidder der en muligvis en knap, ca. 5-6 mm i diameter. Det er en "koldstartsanordning" du giver lidt gas på håndtaget, og trykker knappen ind, hvorefter du drejer nøglen. Knappen springer ud, når du tager gassen af igen.

Kommentér på:
koldstart af diesel

Annonce