{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.984 visninger | Oprettet:

Vil ikke starte med varm motor, {{forumTopicSubject}}

Volvo penta 3,0 gl starter egentligt ok. Det er jo kaburatormodellen, den skal snurre lidt tid inden den springer igang. Når vi så har sejlet et stykke tid og den er blevet godt gennemvarm smider vi anker og ligger en times tid. Når den skal startes igen er det ligesom om den drukner. Og det hjælper ikke at give fuld gas som der står. Den er gradvist blevet sværere og sværere at starte. Jeg tog "luftfiltrert"af og der kunne jeg se den var ret våd nede i portene. Men det hjalp at den blev luftet ud. Der er ikke vand i olien, den ryger ikke og den kører perfekt. Jo forøvrigt tomgang mrd belastning går den 800 omdr


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vil ikke starte med varm motor,
  • #3   6. aug 2012 jeg har aldrig pumpet, der er et hak hvor gashåndtaget skal stå ved kold motor. Jeg sætter den på lige over tomgang, som jeg plejer. Den var til service for 5 timer siden og der fik den nyt benzinfilter mm. tændrørerne blev dog ikke skiftet. jeg ved ikke med benzinpumpen , den virker jo ved fuld gas og har konstant stråle. ved i hvor man kan se hvordan man justerer choker mm.

  • #5   7. aug 2012 Jeg skal ned til båden i morgen aften. Jeg fik ny termostat på i foråret og der er ikke den ledning der ikke havde været løs så det vil jeg tjekke. Jeg har lige set på serienummeret at det er en 3.0 GS der sidder i båden så nu har den pludslig 150 HK.


  • #7   8. aug 2012 Den er produceret i 95-96. Jeg opdagede det ved at de 4sidste bogstaver i produktionsnummeret var PNCS. Altså 3.0 GS PNCS. Du kan se hvilken type det er på volvopenta.com
    Den på 135 hk er stort set den samme den er bare begrænset og så vidt jeg husker er det dem til det amerikanske marked.


Kommentér på:
Vil ikke starte med varm motor,

Annonce