{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.784 visninger | Oprettet:

glasfiber/renovering {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen

jeg har for nyligt købt en båd (selco 14) som trænger til en kærlig hånd med noget nyt glasfiber og noget maling. Da det er min første båd kunne jeg godt bruge lidt hjælp til det. Det er meningen af den skal have et nyt lag glasfiber og ny omgang maling hele vejen rundt. Er der nogle som der gider at fortælle mig i hvad rækkefølge jeg skal tingene i, jeg kan evt. sende billeder hvis det er til nogen hjælp. På forhånd tak.

Mvh Nicklas B


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  glasfiber/renovering
  • #1   7. aug 2012 glasfiber hele vejen rundt , er en stor omgang , hvorfor mener du den skal have det ? er det knækket skadet eller ?

  • #2   7. aug 2012 det er en meget dum ting at lave et nyt glasfiber lag hele vejen rundt i sære når du ikke har prøvet det før .. der kan nemlig ske flere ting. Det som er værst er bådes sejle eneskaber ender som regel med både sejer skævt og kan opfør sige underlige ved sving

    men sider og tænker på om du tænker på gel coat lag i sted for glasfiber for så giver det hele lidt mere mening


  • #3   7. aug 2012 Jeg har nu arbejde med glasfiber før men bare ikke på både, og så er der noget der ligner sten slag på stævnen hvad er det

  • #5   7. aug 2012 det som ligner sten slag er helt sikkert din gel coat / top coat som er revenet der kan du slip det væk ind til glasfiber og i minder områder bruge gel coat rep eks: plastik Pading kan fås Harald skral som funger lige som spartelmasse

  • #6   7. aug 2012 jamen vi kan jo ikke svare på hvad det er du har i stævnen . men hvis det kun er i stævnen så reparer det , og så mal det der skal males , men opret den ,så er det nemmere at råde dig.

  • #7   11. aug 2012 Det du kalder stenslag er din gelcoat der er krakkeleret / revnet. Der hvor det er skadet, sliper du ned til den rå fiber og blander derefter noget gelcoat i den rigtige farve som du tilføjer voks. Når du har lagt gelcoaten på, som nu er blevet til topcoat, slibes det jævnt, derefter vandsliber du det til det er helt glat og fint og derefter polere du det op. Men du skal være opmærksom på, at dine revner vil sikkert komme igen hvis ikke du gør noget ved det. Det er som regl stress mærker og de vil komme med tiden igen hvis ikke det afstives.

Kommentér på:
glasfiber/renovering

Annonce