{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.262 visninger | Oprettet:

40HK Mercury - Tager ikke gassen {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge.

Jeg er helt i kulkælderen for tiden. Jeg har lige købt ny båd, med en 40 hestes Mercury 4-takter, fra først i årtusindeskiftet.

Købte båden af en bekendt, som ikke havde sejlet i den de seneste par år. Han startede båden op, og den ville som sådan godt tage gassen, den gik kun lidt ujævnt i det højere omdrejninger, men vi blev enige om, at den bare skulle ud og have lidt gas, for lige af få brændt støvet af stemplerne af, eller hvad man nu siger. smiley

Vi satte den i vandet, og da den var ved at være varm, skulle den selvfølgeligt have håndtaget. Den tog også fint gassen, de første 5 sekunder, og så døde den så hen igen. Den startede fint, men stadig samme problem. Vi sejlede et stykke tid, og det var somom det gik bedre og bedre. Næste sejltur gik næsten ligeledes, men nok lidt værre, så jeg besluttede mig for at tage mine forholdsregler indenfor vedligeholdelse.

Jeg skiftede benzinfilter, rensede karburatorer, og skiftede tændrør. Nu gider den faktisk mildest talt nærmest ingenting. Den kan godt lige starte i 3 sekunder, og nogle gange en del længere, men kan ikke holde den igang, og den går generelt ikke ret godt.

Alle pakninger i karburatoren virkede tætte, og ubeskadigede, og jeg har selvføgeligt brugt nyt benzin lige fra tanken.

Jeg sætter pris på alle forslag, gode samt mindre gode, og selv dårlige kommentarer, der kunne lette lidt på smilebåndet, for jeg synes godt nok det er træls.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  40HK Mercury - Tager ikke gassen
  • #2   26. aug 2012 Mange tak for dit svar.

    Pumpen er "desværre" udelukket. Har prøvet to forskellige, og den er jo med mekanisk fødepumpe, sådan en djævel, og den virker tilsynladene fint.

    Mit eget umiddelbart næste bud er også, at prøve at rense karburatorene igen.

    Der er el-choker på den, når du trykker nøglen ind, men det giver heller ikke den store effekt.


  • #3   26. aug 2012 kan du se pumpen pumpe benzin ud når du tørner motoren ?????
    pumpen sidder såvit jeg husker på cyl 1 eller 3 og hvis kompressionen er for dårlig der så laver den ikke nok vacum til at ktivere pumpen ????
    prøv også din BOLD som sidder mellem tank og motor


  • #4   26. aug 2012 Pumpen er direkte påvirket af knastakslen, så det skulle ikke have noget med kompression at gøre.

    Har prøvet to forskellige tanke, med to forskellige bolde, og der er ikke just nogen forskel. Jeg bruger iøvrigt den anden tank jeg har prøvet, til min anden båd, så det burde ikke være det.


  • Joakim B
    Joakim B Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #5   27. aug 2012 En mulighed kan også være en kærret benzinslange, så den tager ganske lidt luft med ind i benzinsystemet!

  • Peter  S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #6   27. aug 2012 Måske er bolden defekt?

Kommentér på:
40HK Mercury - Tager ikke gassen

Annonce