{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.727 visninger | Oprettet:

Viggo B
Viggo B
Tilmeldt:
22. mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Mercury 9,8 med karburator-problemer {{forumTopicSubject}}

Hej !
Jeg er ved at prøve at få gang i en gammel Mercury 9,8 og problemet er at når jeg pumper benzin frem til karburatoren, løber det ud af de 2 huller i karburatoren der sidder ud for svømmer-huset. Er der nogle der har et bud på hvad det skyldes ?
På forhånd tak for svarene ;o)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 9,8 med karburator-problemer
  • #1   23. sep 2012 En svømmer der hænger kunne det godt lyde til

  • #2   23. sep 2012 din nåle ventil er færdig..normal fejl på de ældre modeller.

  • Viggo B
    Viggo B Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   23. sep 2012 Jamen så må jeg jo hellere købe en ny.
    Tak !


  • Viggo B
    Viggo B Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #4   23. sep 2012 Sådan en nåle-ventil, hvad koster den ca. ?


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #5   23. sep 2012 Er det de 2 huller som sidder på selve benzin pumpen...

  • #6   23. sep 2012 2 stk koster ca 318 kr hos den lokale pusher. men du skal jo kun bruge et sæt. så det er vel 165kr ,
    den sidder under din svømmer i karburator


  • Viggo B
    Viggo B Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #7   23. sep 2012 Ja det er Rasmus J...

  • Viggo B
    Viggo B Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   23. sep 2012 Nåleventilens spids, den skal vel heller ikke være sten-hård som den er på min ?

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #9   24. sep 2012 Ikke for at spille klog eller noget som helst. Men på min carburator, har også en mercury 9,8. Der sidder der 2 huller på selve benzinpumpen. og hvis der kommer benzin ud der så er det fordi der er huld på et af diagammerne inde i benzin pumpen..

  • #10   24. sep 2012 der er jo osse forskel på om det er karburator eller benzin pumpe som det vælter ud af... nu sagde viggo , karburator... men kommer det ud af pumpen, så skal der nok ny membran i ..

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #11   24. sep 2012 Ja men på min carburator der er benzinpumpen en del af carburatoren... desværre... har på fornemmelsen at at en seperat benzinpumpe virker noget mere sikkert og ikke er så sart...

  • #12   24. sep 2012 Rasmus, tror lige du skal smide et billede op af dit problem, lyder ikke helt til du ved hvad der er hvad:)

    Men hælder nu mest til det er en ny nåle ventil der skal til som mekanikles også skriver

    Mvh


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #13   24. sep 2012 Mit problem er ikke at der flyder noget benzin ud nogen steder smiley mit problem er bar hele min motor.
    Men på min carburator sidder der 2 huller på bagsiden af benzinpumpen, de sidder lige over for flyderhuset. og hvis det er de huller der løber benz ud af så er det da fordi der er huld i et diagram der inde... det ville der ihvertfald være på min hvis der løb benz ud der... smiley


  • #14   24. sep 2012 der er ikke 2 huller på benzin pumpen, der er kun hul til indadgående benzin men der er derimod 2 overløbs slanger, hvilket jeg vil gætte på de dem det kommer ud af, i så fald er det nåleventilen, eller en svømmer der hænger

    mvh


  • Viggo B
    Viggo B Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #15   24. sep 2012 Rasmus, jeg må gi' dig ret i din beskrivelse med de 2 huller. Det er også sådan min karburator ser ud og det er gennem de 2 huller at benzinen kommer ud. Jeg kan godt starte påhængsmotoren, men den går mildest talt ad h..... til smiley

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #16   25. sep 2012 så vil jeg råde dig til at købe et nyt benzin pumpe kit. der er pakninger og diagrammer med... du skal være glad for at din kan starte.. min ligger i atomer, skal ha bestilt stempel ringe hjem nu her... Du får lige et link til de pakninger der... men skil lige din benzinpumpe ad og se om det også er dem der skal bruges, men vil jeg tro siden su også har de 2 omtalte huller. men tjek lige om nogle ad diagrammerne er beskadiget http://www.ebay.com/itm/Mercury-Mariner-Fuel-Pump-Kit-18-7815-/170222547529?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item27a20df249&vxp=mtr

  • Viggo B
    Viggo B Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #17   25. sep 2012 Det ser rigtig nok ud. Så har jeg lige et par spørgsmål..... er det sikkert nok at købe delene på "ebay" ? Har du prøvet at handle der ?

  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #18   25. sep 2012 hvis ikke de ser beskadiget ud kan det godt være det ikke er dem, har ikke så meget er faring med påhængsmotorer, men som sag har jeg samme model og den er blevet skilt ad op til 10000 gange. hvis det viser sig der skal nye pakninger og diagrammer i, så kan du roligt købe det på ebay. har brugt ebay i rigtig mange år og har i modsætning til de danske sider aldrig oplevet at blive snydt... og det er næsten din eneste mulighed for at få dele til den motor uden at blive banket totalt af ved en mercury forhandler...
    Har du brugerhåndbogen til din motor...


  • Viggo B
    Viggo B Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #19   25. sep 2012 Nej det har jeg ikke.
    Umiddelbart ser de forskellige pakninger og diagrammer fine ud, men jeg har ikke meget forstand på hvordan de skal se ud. De er ikke gået i stykker eller på anden måde mishandlet smiley
    Nåle-ventilen, ved du om den spidse ende skal være "blød" ? På min er den mega hård....... nåle-ventilen altså smiley


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #20   25. sep 2012 haha på min var den blød:) jeg har lært at man kan tjekke det på den her måde... karburatoren er samlet helt. du holder den i normal position, så skulle du gerne kunne puste ind gennem benzin slangen. så vender du den på hovedet, hvis du stadig kan puste gennem benin slangen er den defekt, altså nåle ventilen... kan du ikke puste gennem slangen slutter den tæt...
    Hvis du sender din mail til mig i en privat besked har jeg en manual jeg gerne vil dele med dig... den er på over 500 sider og der står alt om den motor, rigtig god til tuning af motoren på alle leder og kanter...


  • Viggo B
    Viggo B Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #21   26. sep 2012 Hej Rasmus !
    Fik du min mail ?


  • Rasmus J
    Rasmus J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #22   26. sep 2012 Yep gjorde jeg. Sender når jeg kommer hjem smiley

Kommentér på:
Mercury 9,8 med karburator-problemer

Annonce