{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Løfte grej til yamaha. {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der har den der løfte anordning der skrues på toppen af en yamaha motor, den vejer 160 + kg, så vil heller bruge det RIGTIGE værktøj til at løfte med, end at stå og lave noget fusk og måske ødelægge noget.
Motor er en yamaha F100F, årgang 2019, og helst i nordsjælland...
evt betaling for lån kan vi jo tale om..... smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Løfte grej til yamaha.
  • #1   30. apr 2019 Køb en Motorkran fra jema

  • #2   30. apr 2019 motor kran har vi.... det er løftebeslaget jeg er ude efter, som jeg skriver .. det der skrues på motoren...

  • #3   30. apr 2019 Med fare for at lyde rigtig dum, burde det ikke følge med i tilbehørssættet til en ny motor?

    Tænker det er et vinkelbeslag i kraftigt gods der skrues i toppen af motoren? Jeg har eet siddende på min oldgamle yamaha/mariner


  • #5   1. maj 2019 Ser ud til at der er løfte øje på toppen af blokken, brugte det løfte øje på min 30 hk yamaha vejede lige omkring 100kg.
    Men om det kan holde på en 100 hk ved jeg ikke.. Mon ikke det er beregnet til det...

    Og i øvrigt tillykke med din nye maskine, den er lækker 👍Går mega godt sådan en smiley


    profilbillede
  • #6   1. maj 2019 Steen B ..... HAR DU PRØVET EN ??????
    Jeg er så mega spændt.. det er første gang jeg skal have en motor fra fabrikken i en kasse, lyden skulle være sååååå lav ved trolling fart, det skulle være kølestrålen man kan høre...og næsten ingen vibrationer...
    Og tusind tak smiley
    Beslag følger desværre ikke med, det er tilkøb, og det skulle være lidt specielt .... men den kommer på torsdag ... så må vi kigge på det og se ad, kunne være at vi selv kan svejse/skære/borer så vi kan lave et selv... hvis jeg nænner at pakke den ud, og ikke vil bruge et par uger til bare at kigge på kassen og kæle med den ( altså kassen )
    KÆFT VI GLÆDER OS smiley smiley smiley


  • #7   1. maj 2019 Havde en 30 hk/efi fra 2012, var så lydsvag at det var ligefør kølstrålen overdøvede i tomgang.
    Har hørt en 70hk/efi i havnen den går så mega lydløst og roligt..
    Det er fine maskiner👍Den bliver du glad for smiley


  • #8   1. maj 2019 Kim, hvis man kigger lidt omkring på nettet ser det ud til en slags adapter man bolter på svinghjulet og så sætter et løfteøje i er vejen frem.

    Tænker at en svinghjulsaftrækker måske kan bruges som mellemstykke.

    Om man så vil binde an med at løfte en 100.000kr+ motor i noget hjemmegjort eller købe den adapter der passer er jo en smagssag.
    https://www.ebay.com/itm/Yamaha-Outboard-Marine-Engine-Lifting-Adapter-Eye-Ring-VMAX-SHO-Skeeter-Ranger-/253393923729


  • #9   1. maj 2019 Per T.......... HELT ENIG ... det er noget af et sats, at lave det selv ( også lidt derfor jeg vil prøve her først he he )
    Men men.... har lige fået den for et par timer siden... under plastdækslet på toppen sidder der sgu et løfteøje .... PYYYYYHAAA ..
    Så tak for jeres tid.... nu må det gerne snart blive weekend, men mangler stadigvæk, gear/gas boks ( kabler til den har jeg fået ) og så de 2 digitale ure jeg også måtte have, samt lednings nettet til det hele... smiley smiley smiley smiley


  • #10   4. maj 2019 min 115 fra 2002 sagde heller ikke meget i tomgang.. men man blev sgu så pis trængende hele tiden

  • #11   5. maj 2019 He he... ja kan godt se problematikken med den rislen hele tiden...
    Vi fik løst det med løft, der sidder et lille øje på fra fabrikken, men vi var ikke meget for at bruge det, det så noget klejnt ud... men det er BEREGNET til det.. sååååå vi gjorde det ...
    syntes stadigvæk at det var et sats ... men gik godt .. pyyyyyyyyyy..
    Så tak for jeres indput... og så lige et billede ... MUMS..
    Der er stadigvæk lidt arbejde tilbage, kabelrør, indstrumenter, skrue ..samt en tur til yamaha forhandler for at få den registreret så garantien begynder og startet op, derefter lige 20 timer på vandet og så til første service ...


    profilbillede
  • #12   5. maj 2019 Ser godt ud kim, super fin motor til båden 👍spændende at få afprøvet båd og motor, så fedt et sæt du har der smiley God fornøjelse!

  • #13   5. maj 2019 TUSIND TAK smiley smiley smiley smiley

  • #14   6. maj 2019 Ser super godt ud. Måtte dog lige kigge en ekstra gang på billedet, da det først så ud som om du havde en 60 hk. Nødmotor:D

  • #15   6. maj 2019 Michael C.... gud ja ... det gør vi da smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    Jaaaa snyder lidt... fuck et hæve/sænke beslag der skulle til ( og nogle muller i overarmene )
    Og taaak


  • #16   9. maj 2019 Kim.
    Ellers må der noget hydraulisk hæve/sænkebeslag til smiley så du skåner mullerne👍


  • #17   10. maj 2019 Hej Kim, hvor langt er du nået? har i fået afprøvet maskinen?

  • #18   10. maj 2019 Hello Steen .. smiley
    Tak for at du spørge smiley
    Motor er monteret og alt er tilsluttet, startspærre, ure og kontrol boks blev sat til igår, der var gået kuk i leveringen så fik det først onsdag d. 8/5 ( motor fik vi d. 1/5 smiley )....
    for at garantien SKAL gælde, SKAL olie og opstart gøres af en yamaha marine forhandler, så det gøres på mandag d.13/5 8 ( Håber så ikke at dato gør noget smiley smiley ) om eftermiddagen... så vi er som små børn lige nu.... hmmm gad vide om jeg skal ligge mig ud i båden i en prut pose her i weekenden smiley smiley smiley
    Vi har taget sååååååå mange billeder at jeg laver et lille album, ikke fordi at det kan bruges til noget..... men fordi jeg kan smiley smiley smiley smiley smiley
    Lige et efter billede..


    profilbillede
  • #19   10. maj 2019 Og et før billede

    profilbillede
  • #20   10. maj 2019 Hvad med din Steen ? ? ? er du færdig ( ja ja det bliver vi jo aldrig, der er jo ALTID en lille dims, som man bare SKAL ha` smiley

  • #21   10. maj 2019 Ser super godt ud kim, spændende med første tur smiley
    Jo, tak.. Mangler efterhånden kun en badestige og så har jeg eksperimenteret lidt med højden på min hæktransducer først var den lidt for langt nede, den blev hævet lidt hjalp meget på vandsprøjt, fik også et par knob mere på toppen, den blev kun justeret i de lange huller i transducer beslaget... Lidt overrasket den vandmodstand som transduceren har...


  • #22   18. maj 2019 SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ blev den prøvet af smiley smiley smiley smiley smiley
    2 timer med max 2000 rpm smiley , 2 timer med max halv gas/op og plane og så slække lidt smiley .
    Derefter kunne man så give fuld gas, vi nåde at give gas til 5000 rpm ( max skulle være 6000 ) , men da der var buler på vandet vil vi ikke bare give los. smiley
    MEN fuck den trækker os op på INGEN tid smiley smiley , tror den kommer til at give os rigeligt kraft ( eller retter ... DEN GIVER RIGELIGT smiley smiley ) det er jo ingen speedbåd ...
    Nu mangler der kun lige en dims eller to til at overvåge kølevands trykket og en fart giver ( måske en fart giver, da vi jo har farten på 2 skærme, men fart over grund eller fart gennem vand kan jo være forskelligt sååååååå smiley )
    Og så må vi lige spare lidt op så vi kan få en "nød motor" .... er bare mange penge for noget som man helst ikke vil komme til at bruge.. ( det SKAL self også være en sprit ny yamaha 6-8 hk smiley smiley ) men igen livrem OG seler .. kan altså ikke lide tanken at ligge og ikke kunne navigerer til evt hjælp kommer... jep er lidt underlig.. og overforsigtig smiley smiley smiley
    Skal så på vandet i morgen for anden gang med den ... og sååååå til 20 timers service smiley efter imorgen smiley


    profilbillede
  • #23   21. maj 2019 Ser godt, fedt med kabelslangen, pæn løsning 👍 i stedet for div strips..

  • #24   21. maj 2019 Taaaaak ... og så skal der lige ny cyl på styrringen .. så er slanger også næsten væk der... smiley smiley

  • #25   21. maj 2019 Og så den lille back op motor smiley og og osv smiley Ja, sån blir man ved.. Hyggeligt nok 👍

Kommentér på:
Løfte grej til yamaha.

Annonce