{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

evinrude 9,9 kølesystem/ tell tale {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra en som har en selv, eller har erfaring med netop denne motor og dens kølesystem. som i kan se på videoen http://www.baadgalleri.dk/video/diverse_baad/2246-evinrude_9_9_fra_79 køre den skide godt, den sprøjter vand ud af udstødningshulet, og til dels ud af tell talen. der er en termostat på denne motor, og den har kørt lang tid nok til at termostaten burde åbne. men er bare ikke rigtig sikker på om den først åbner ordenligt når den kommer bag båden eller hvordan... så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra en som kender den om den skal tisse hele tiden. Motoren er fra 79


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  evinrude 9,9 kølesystem/ tell tale
  • #1   13. mar 2013 sladrestrålen. skal give vand hele tiden. den sidder i udstødnings pladen som er der hvor vandet kommer først.

    når thermostaten åbner (hvis den virker/ er til stede) kommer der lidt vand ud af udstødningshullet ..hvis thermostat mangler . kommer der en del vand ud af udstødningen

    men der kan nemt sidde noget snavs i sladrerøret ... giv den et stud trykluft baglæns og den burde give vand igen.. ellers ny impel


  • #2   14. mar 2013 Thermostaten virker. Den er lige blevet skiftet. Det er også det jeg er forvirret over. For der kommer nemlig masser af vand ud af udstødningskanalen. Men fra sladrehullet drypper det mest. Men pludselig laver den en fin stråle i et lille stykke tid. Har prøvet at blæse luft baglæns uden det gav noget. Men tror at inpellern trænger til at blive skiftet alligevel. For da jeg prøvede at få benet af knækkede der en bolt. Og det tyder jo på at det har siddet i et godt stykke tid.

  • #3   15. mar 2013 har haft motorer inde som var over 40år gamle... dejlig nemme at skille ad..
    og motorer fra 99 som var rådnet sammen.. det handler om vedligeholdelse.. ikke andet


Kommentér på:
evinrude 9,9 kølesystem/ tell tale

Annonce