{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

Gammelt benzin {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Yamaha 50 hk påhængsmotor EFI - hvor jeg desværre - for sent - opdagede at benzinen var for gammel
den er meget brun men lugter ikke dårligt
nu kan jeg ikke starte motoren
Har drænet hele motor og skiftet alle filtre
Hvad skal der mon til for at få liv igen
Mvh Erik


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gammelt benzin
  • #1   26. maj 2019 Har en 115 hk Mercury, den med ren Yamaha motor indeni.
    Den gik i stå, og havde først stået flere år på land.
    Der var gammel benzin i tanken, og det lugtede dårligt nok af benzin.
    Jeg tømte tanken, der var 4-5 liter vand i bunden. Benzin har 5 % ethanol som suger vand fra luften.
    Ud med de gamle benzin.
    Ind med 2-3 liter nyt. Tilsæt 0,5 liter rød karburatorsprit.
    Skru udluftningen på manifolden ud
    Kør på starteren til du kan se den røde sprit.
    Kom mere benzin i tanken og tilsæt kraftig dyserens til benzinen. Bell-Ad eller T-hansen.
    Kør lidt videre på starteren, der må INGEN luft komme ud til sidst.
    Luk udluftningen.
    Motoren skal lige i gang for at fjerne de sidste rester gammel benzin og vand.
    Til det kan du bruge lidt dieselstart, som du fyrer af i indsugningen.
    Start motoren. evt af flere omgange.
    Min kører igen som den skal efter denne omgang.
    Dyserensen virker over tid, og fjerne evt. korrosionsrester og indtørrede aflejringer så drift et stykke tid renser ud


  • #2   26. maj 2019 Først smid de gamle tændrør ud og sæt nye i, også selv om de ser pæne ud.
    Hvis det ikke hjælper ville jeg tage tændrørene ud og forbinde tændrørshætterne til stel. Hælde noget injector rens i benzinen, tørne den med startermotoren et stykke tid, for at få luftet indsprøjtningesdyserne luftet ud. Vær opmærksom på at der kommer benzindampe ud af tændrørshullerne, så sørg for god udluftning. Ja hvis der lugter af benzin, så er det et tegn på at der kommer benzin ind til tændrørene. Brug evt choker funktionen, det for at skylle gammel dårlig benzin ud af dyserne. Vær opmærksom på at startermotoren ikke bliver for varm.
    Hvis der ikke kommer benzin dampe ud kan det være nødvendig at rense indsprøjtningsdyserne. Og vis du ved hvor megen spænding (volt) der skal til for at aktivere dyserne, kan man åbne dem og prøve at blæse trykluft baglæns igennem. De skal selvfølgelig pilles ud først.


Kommentér på:
Gammelt benzin

Annonce