{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.007 visninger | Oprettet:

Johnson 3-cyl 70 hk påhængsmotor - svinghjul sidder fast {{forumTopicSubject}}

Min søn, der nu er 6 år og jeg, købte for ca. 4 år siden en træt Polar 17 båd, som vi har arbejdet på at restaurere lige siden. Nu er vi ved at være færdige og er kommet til at vi har fået sat motoren på, som til sidst havde stået i et skur hos tidligere ejer af båden.

Efter sigende skulle motoren havde kørt fint indtil båden blev trukket på land med tanke på restaurering, men så overtog jeg projektet og motoren har nu ligget i 4 år i vores garage.

Motoren er en 3-cylindret 70 hk Johnson / Evinrude med model nummer 70673D og er så vidt jeg kan google mig frem til ud fra modelnummeret, fra 1976.

Vi har skiftet olie på gearkassen og ellers kigget motoren efter, som faktisk ser fin ud, selvom den er gammel, men vi kan ikke dreje svinghjulet. Ikke bare 1 mm. Det sidder urokkeligt fast, selvom vi har taget tændrørene ud og sat motoren i frigear, så den burde jo være til at dreje rundt uden problemer.

Alt andet mekanisk ser ud til at fungere fint med fremad-, bak- og fri-gear.

Det piner mig at vores store projekt måske går på grund nu fordi motoren er stået af. Jeg har ikke lige xx antal tusinde, der står ny bådmotor på og jeg har ingen kompetencer til at åbne motoren desværre.

Jeg bor i Viborg, hvilket er totalt uland for alt bådrelateret selvom vi har to søer. Er der nogen, herinde, der kan give et bud på, hvad der kan være galt med motoren og hvorfor den har sat sig? Og evt. anbefalinger af nogen, der kan kigge på den?

Al hjælp er højt værdsat, så hold dig ikke tilbage.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Johnson 3-cyl 70 hk påhængsmotor - svinghjul sidder fast
Kommentér på:
Johnson 3-cyl 70 hk påhængsmotor - svinghjul sidder fast

Annonce