{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

Michael B
Michael B
Tilmeldt:
12. maj 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Hyletone 60hk Mariner {{forumTopicSubject}}

Hej ..

Jeg har en båd hvor der er et problem med alarmtone efter man har sejlet lidt. Lang konstant hyletone. Slukker man tændingen forsvinder den men kommer nogle gange igen ved at tage tænding på igen. Vi har haft den til mekaniker for at udskifte føler osv men har ikke hjulpet. Det svært at måle på fordi den kun gør det når den er i vandet. Kølestråle og olie er fint.
Hvad kan det være ?
Har set på gammel tråd det måske kan være kontrolboks til ca 800 kr. Hvad er det for en kontrolboks? Evt. Link?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hyletone 60hk Mariner
  • #1   12. jul 2013 årgang ?????

  • #2   12. jul 2013 Min 40hk mariner gør det også nogle gange.
    Sidste tur sejlede jeg ca 45 min med 18 knob og så lidt rundt og fiske i 5 timer og så hjem igen med 14 knob og lige inden havn startede den hyleriet og skulle slukes/startes 3 gange før den stopped så jeg kunne sejle igen.

    Idag sejlede jeg ca 15 min med 15 knob og så startede den hyleriet så den lige skulle slukkes/startes 2 gange så jeg kunne fortsætte og så kørte den resten af vejen ud til fiske pladsen og kørte 3 timer tomgang/sejlads uden problemer, på hjem turen sejled vi ca 40 min med 17 knob før den startede hyleriet igen og måtte så slukkes/startes 6 gange før jeg kunne fortsætte hjem.

    Undre mig at der ikke rigtigt virker til at være en logisk grund når den starter på det da det hver gang er efter forskellige tider/afstande/hastighed.


  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #3   13. jul 2013 Det er en årgang 1997.. Ja det er meget mærkeligt .. Tænker bare det er ledningsnettet der er et eller andet i vejen med ..

  • #4   14. jul 2013 evt pil føler af og sejl en tur

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #5   15. jul 2013 Hvorfor en føler?

  • #7   24. jul 2013 Har du fundet fejlen min 60 hk mariner gør det samme, se evt min tråd.

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #8   25. jul 2013 Nej skal først til at måle på det i næste uge. Jamen nu har jeg fået at vide at den også kan finde på det selvom den står på bådtraileren. Det er bare sjældent, mest ude på vandet. Vil da mene at hvis det er en oliealarm så skal det være korte hyletoner efterfulgt af hinanden?

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #9   25. jul 2013 Forresten er kølestrålen fin og virker ikke varm. Det oppe på land er bare når der kommer tænding på uden motoren er startet. Den kan sagtens tage gas på vandet når det er.

Kommentér på:
Hyletone 60hk Mariner

Annonce