{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.003 visninger | Oprettet:

Jacob J
Jacob J
Tilmeldt:
8. jan 2005
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21

Hjælp til omdrejningstæller {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en mercury 25hp Bigfoot 4-takter som jeg gerne vil have sat en omdrejningstæller til. Har tænkt på at købe en faria Omdrejningstæller, men kan se at der er forskellige modeller. Hvilke specifikationer skal jeg kigge efter når jeg skal købe sådan en? Antal pol indstillinger osv?

Min gas og gearboks har en ledning med et stik for enden stilkende ud af sig. Har haft lånt en omdrejningstæller, men har ikke kunnet få den til at virke, selvom den er koblet til lilla, sort og grå. Har målt spænding på 14volt fra lilla over sort og målt 2.80volt i tomgang over grå og sort. Tror I ikke også at det er omdrejningstælleren som ikke virker?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til omdrejningstæller
  • #1   21. jul 2013 en billig omdrejningstæller kan købes her http://shop.motorrad-fussrasten.de/index.php?route=product/product&path=18&product_id=103

  • palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #2   21. jul 2013 Jeg vil tro alle omdrejningstællere på bagsiden har en omskifte til forskellige antal poler, prøv at kig på bagsiden....

  • #3   21. jul 2013 Hej, jeg er i tvivl om den også kan bruges til en 3 cyl motor, kan den det.

  • #4   21. jul 2013 http://www.mercuryparts.dk/
    Her har jeg købt alt mit grej det virker bare.
    Mvh Henrik


  • palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #5   22. jul 2013 Ja har selv en Yamaha 50geto som er en 3 cyl. motor og det fungere fint....

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #6   22. jul 2013 Jeg kan læse mig til at de billige tyske der bliver givet link til ikke er så præcise. Jeg kan også oplyse at biltema har nogle omdrejningstællere som ikke har omskiftere på bagsiden, men tror at man skal koble en ledning ekstra til stel for at skifte mellem 4 cycles og 6 cycles. Men vil nu sige at det ligner plastskrammel. Tror jeg bliver nødt til at bestille en universal faria omdrejningstæller, så må man jo bare betale de 1000kr det koster.

  • Jacob J
    Jacob J Tilmeldt:
    jan 2005

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #7   24. jul 2013 Okay nu har jeg snakket med tempo bådudstyr som forhandler de instrumenter fra faria og han sagde at man skulle være meget inde i el og næsten være elektrikker for at få den til at virke sådan en omdrejningstæller. Jeg har fået den opfattelse andet steds fra, at det bare var tre ledninger som skulle kobles til og så var den fikset? Lukker han bare gas ud eller er det en helt videnskab at koble sådan en omdrejningstæller til udtaget på kablet der kommer ud af gas og gearboksen?

    Han kunne ikke forklare mig hvad det konkret var som var svært ved installationen, så ved ikke helt om jeg skal tro på ham...


  • palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #8   25. jul 2013 Han vil kun hive penge ud af dine lommer, med hver omdrejningstæller følger en vejledning , du skal bare vide hvilke ledninger der er +,- og signal fra din motor og så montere efter de forskrifter der er beskrevet......længere er den ikke.....meget let smiley

  • #9   25. jul 2013 Har du fjernbetjening på din motor, altså gas/gear ? For hvis det er et originalt mercury/QuickSilver så er der et lille stik der går ud af boksen, ligner et halvt DIN-stik. Hertil kan man købe en ledning hvor du får plus og minus og 3 andre ledninger til blandt andet omdrejningstæller. Mener de andre 2 er noget olie og temp. Men det brugte jeg i min gamle båd og det var da det nemmeste! smiley

Kommentér på:
Hjælp til omdrejningstæller

Annonce