{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.963 visninger | Oprettet:

2 Takt vs 4 Takt???!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hey!
Jeg går og kikker lidt efter ny båd og har derofr snakket med en fra Loch marine i Skærbæk.
vi snakkede lidt om hva motot jeg skulle ha og jeg ville som udgangspunkt ha en 4 takt.. bla pga. benzinøkonomi, støj og røg..
men han fortalte mig at de nye 2 taktere er mere økonomiske og sejle med end en ny 4 takter, og at de ikke ryger mere ende en 4 takter..
nogen der ved om det kan passe..??
vi snakker påhængsmotorer i 75 til 100 Hk klassen..

Mvh. Kristian


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  2 Takt vs 4 Takt???!!!!!
  • #1   17. aug 2006 en 2 takt har lidt bere bundtræk, og en 4takt hører du overhovedet ikke

  • #2   17. aug 2006 Ja det ved jeg har selv en 50 Hk 4 takt nu og ville os ha sådan en på min kommende båd men han mente det var bedre med en 2 takt og det strider med både mine erfaringer og hva jeg har hørt..


  • #3   17. aug 2006 Igen... Det kommer an på hvad den skal bruges til, vil jeg mene.

    Er det til vandsport, ville jeg købe en 2-takter. Skal du bruge den til trollingfiskeri, skal du nok vælge 4-takteren.
    En 2-takter er jo også noget lettere end en 4-takter, så du får flere hk pr. kg i en 2-takter.


  • #4   17. aug 2006 Og så skal det tilføjes at 2-takt lyden har meget mere power, hvis det er det man er til..

  • #5   17. aug 2006 Jeg skal mest bruge båden som tur og trolling båd men undrede mig bare meget over at han sagde 2 takteren var langt den mest økonomiske.. har slet ikk været i tvivl om at det skulle være en 4 takter lige indtil jeg snakkede med ham der gutten i dag..

  • #6   18. aug 2006 4-takt og 2-takt indsprøjtning er mere økonomisk end 2-takt med kaburator.. 4takt og 2takt med indsprøjtning er tættere på hinanden men 4takt stadig mest økonomisk..
    Jeg har dog set nogen tests på nettet og i Bådmagasinet som viser at Evinrudes E-TEC 2takt motorer på nogen områder er mere økonomiske end 4takt.. Osse på miljø området er Evinrude bedst..
    Så det kan muligvis være at ham du har snakket med har tænkt på Evinrude, men til trolling er en 4takt vist den mest økonomiske..

    Men til trolling er en alm 4takt nok at foretrække da den er billigere, meget økonomisk og mere lydsvag..


  • #7   18. aug 2006 Jeg har en ny 2T 200 HK karburatormotor på min båd. Den ryster noget hvis man sejler i tomgang til gengæld så lyder/sejler den fantastisk, lige så snart man planer - og hold da op hvor er sådan en 2T motor dog kontant. Der kommer kun en lille smule røg fra motoren det første ½ minut ved koldstart. Konklusion: KANON motor til vandsport / glimrende motor til hyggesejlads.

  • #8   18. aug 2006 det var faktisk netop Evinrudes E-tech han nævnte
    men eftersom det nok ender med at blive en brugt motor tror jeg at jeg holder fast i at det skal være en 4 takter.. tak til alle jer der har svaret! smiley


Kommentér på:
2 Takt vs 4 Takt???!!!!!

Annonce