{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.774 visninger | Oprettet:

Michael M
Michael M
Tilmeldt:
28. jul 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27

Kan ikke starte Evinrude 50 hk HJÆLP {{forumTopicSubject}}

har prøvet med kill ledningen og renset kaburator men kan stadig ikke få liv i den. den gir en lille puf ud af udstødningen en gang i mellem. den gnister også men tror ikke den gnister helt nok. har i en ide til hvad man skal kigge efter. tror muligvis det har noget med tænding at gøre uden at vide det.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kan ikke starte Evinrude 50 hk HJÆLP
  • #1   29. jul 2013 Tror ikke helt på, at det er et tændingsproblem. For ud fra din video, ja så kan den jo køre i 2-3 sek. Hvis tændingsproblem, ja så ville den prutte og skyde.
    Lyder mere som om den ikke får juice nok.


  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #2   30. jul 2013 ja men den kommer bare ikke helt i gang. og det var kun et kort øjeblik jeg kunne få den til det. og tændrørne er våde når jeg kigger på den så tror den får nok. og hvis jeg giver den choker begynder det endda at løbe ud af insugningen med benzin

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #3   30. jul 2013 den gir et lille puf ud af udstødningen en gang i mellem. men er ved at tro den ikke knister helt nok til at antænde benzinen. ved bare ikke hvad der kan være skyld i det. eller hvad man kan gøre for den knister mere.

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #5   30. jul 2013 Har prøvet med nye tændrør

  • #6   30. jul 2013 Du kan finde tegninger på kværnen her.
    http://www.crowleymarine.com/johnson-evinrude/5243.cfm

    Nå................men hvis membranen i benzinpumpen er revnet, ja så kan den faktisk lukke benzin direkte ned i krumtapshuset via benzinpumpen. Og motoren vil derfor altid være druknet.
    Defekte indsugningsmembranplader kan også give problemer med ukontrolleret benzin tilgang.
    Har du målt kompressionstrykket og hvis ja, hvad viser det ?


  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #7   30. jul 2013 Okay det må jeg melde pas på. Det kunne måske godt være en mulighed men køre den til Skjern bådene i dag så må de kigge på det for har ikke selv kompetence til det.

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #8   30. jul 2013 Okay det må jeg melde pas på. Det kunne måske godt være en mulighed men køre den til Skjern bådene i dag så må de kigge på det for har ikke selv kompetence til det.

  • #9   30. jul 2013 Brug da lige 2 min. på at undersøge benzinpumpen for fejl, inden du kører på værksted.
    http://www.crowleymarine.com/johnson-evinrude/parts/43826.cfm


  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #10   30. jul 2013 Tusind tak for rådene har fundet ud af hvad fejlen var. Der var ikke nok kompration og det var på grund af ødelagt toppakning. Så nu triller den i hvert fald på land smiley

  • #11   30. jul 2013 Hvad havde den af kompressionstryk på de to cylindre ?

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #12   30. jul 2013 den havde et tryk på 4 bar på nederste cyl og kunne lige få 2 bar på den øverste pakningen var revnet mellem cyl og fra den øverste cyl til den øverste kanal så det var klar når det var hlv vand den prøvede at køre på. men så er jeg da blevet det klogere på min motor. tak

  • #13   30. jul 2013 Jammen så er der sgu` håb om, at den snart kører igen.
    Giv den lige et skod WD40 ned i begge cyl. så det kan blive tørnet med rundt, så du ikke står med rusten cyl. og krumtap når ny toppakning er modtaget.


  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #14   30. jul 2013 er gjort og den køre rigtig godt nu der var pludselig ikke nok power på batteriet mere til at slæbe den igang efter der kom noget kompretion i den. men den spinner nu og vil have den i vandet i morgen smiley de havde nemlig en ny toppakning til at ligge hos skjern bådene smiley

  • #15   30. jul 2013 Lyder dæleme super. Tillykke med en billig og vellykket rep.

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #16   30. jul 2013 tak for hjælpen

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #17   31. jul 2013 Har haft den i vandet i dag og den går fint motoren. Jeg synes bare ikke den kan sejle ret stærkt ville mene en 50 hk sagtens kunne rende noget stærkere ? Er der noget jeg kan gøre ? I kan se billed af op sætning det er en lille let båd

    profilbillede
  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #18   31. jul 2013 .

    profilbillede
  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #19   31. jul 2013 Den går omkring de 30 km/t ca

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #21   31. jul 2013 2 sek så får du lige et billed af den over vand

  • #22   31. jul 2013 Som Jens skriver:

    Omdrejninger ved fuld gas ?
    Kompressionstryk nu ?
    Åbner karburatorer helt op, når du giver fuld gas ?
    Har den før kunnet sejle hurtigere ?
    Har du prøvet at trimme ud / ind ?


  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #23   31. jul 2013 Kompressionen ligger på ca 10 bar så det skulle jo være godt på begge cyl

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #24   31. jul 2013 Den åbner karburator helt og og prøvet at trimme frem og tilbage og det hjalp med at få den op og plane men sejler ikke hurtig nok

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #25   31. jul 2013 båd

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #26   31. jul 2013 På skruen står der 13 3/4 / 15

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #27   31. jul 2013 H

    profilbillede
  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #28   31. jul 2013 Hvordan måler jeg omdrejner på den ?

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #29   31. jul 2013 Skrue

    profilbillede
  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #30   31. jul 2013 H

    profilbillede
  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #33   31. jul 2013 Okay men hvordan stiller man omdrejningstallet ? Og skal jeg så bare måle på svinghjulet. Da jeg hev dækslet af følte je den gik lidt hurtigere da den kunne få mere luft men begge spjælde er fuldt åben. Målte farten med en gps på mobilen og den svingede mellem 32-42 i fart. Havde bare troet den kunne sejlehurtigere. Men da der sad en og styrede og jeg sad i bag ved motoren havde den svært ved at hive sig op og plane.

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #35   31. jul 2013 Ja det har jeg prøvet den gik bedst i et trin længere ond mod hækken men helt ind mod ikke tror jeg ikke gjorde det bedre der var ikke meget forskel mellem de forskellig trin synes jeg

  • #36   3. aug 2013 Din propel er formentlig for stor, du skal have en mindre propel som den kan trække.

    Din propel vil passe bedre til en motor mellem 75 og 100 hp.

    Kontakt feks. Rude´s propeller, og spørg dem til råds, de har som regel brugte billige propeller...


  • #38   3. aug 2013 Jeg vil holde fast i, at det er en meget stor propel til en 50 hp motor.

  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #40   4. aug 2013 jeg skal nok lige få målt de om drejner i vandet. fik kun lige prøvet på land i frigear som var omkring de 5000 omdr. var i weekenden ude og prøven en del tungere plastik båd med samme model motor bare i 60 hk og den sejlede 55 km/t så et eller andet er der galt med den jeg har nu. men jeg giver lyd når jeg lige har fået tid til at måle omdrejningerne i vand.

  • #41   11. aug 2013 Her er et link til at vælge propel størrelse til en given motor, og som du ser, når du vælger din motor, så anbefaler de noget mindre propel til din motor..

    (link fjernet)


  • #43   11. aug 2013 Jep, en Pitch på mellem 11" og 17" men bemærk lige diameteren, den bliver mindre og mindre, jo større pitch..

    En propel på 13,75 x 15 er for stor til denne motor og båd ...

    Man kan godt vælge propel uden at kende båden, for i de størrelser de anbefaler, er der taget hensyn til både store og små både, det er derfor der er så mange forskellige størrelser at vælge imellem..

    Jeg vedkender gerne, at det naturligvis er det mest nøjagtige, at kende bådens vægt og type også.

    I dette tilfælde er båden jo ikke ukendt, og den propel der bliver brugt, er for stor, du kan ikke overbevise mig om andet Jens smiley



Kommentér på:
Kan ikke starte Evinrude 50 hk HJÆLP

Annonce