{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.288 visninger | Oprettet:

Max omdrejninger på Mercruiser 3.0, 2001 {{forumTopicSubject}}

Sidste efterår købte jeg en Campion 505 VRI CD fra 2001. Jeg var ude og sejle i den i weekenden og den er meget langsom i optrækket når vi er 5 personer om bord.

Jeg fik den op på 4000 rpm. Men jeg kan ikke finde ud af hvor mange omdrejninger den skal sejle med (Max rpm.)

Der sidder en 25P stålskrue på lige nu, men jeg mener det er en alt for stor stigning til denne båd.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Max omdrejninger på Mercruiser 3.0, 2001
  • #1   22. apr 2014 4800 omdr.min / WOT.

    Prøv en 23" propel.....


  • #2   22. apr 2014 @Rolf!

    Tak for info smiley

    Jeg har lige et tillægsspørgsmål:

    Jeg har også fået en Highfive med til båden. Den er 22" Vil den umiddelbart tage flere omdr. selvom den har flere blade?


  • #3   23. apr 2014 en 22" high five vil tage de samme omdrejninger som en 23" 5 bladet
    hvis du holder dig til 3 bladet kan du regne med ca 250 prm pr tomme / pitcht du går ned og hvis du så vil bruge en 5 bladet skal du gå 1 " uderligere ned når den rigtige picth er fundet i 3 bladet.
    Det er da helt klart at din båd er langsom i optrækket med 5 personer ombord med en 25" så jeg vil da råde dig til at prøve båden alene uden passagerer og SÅ se om omdrejningerne ikke passer der da du jo ikke kan forlange at den skal kunne tage de samme omdrejninger med 5 personer som hvis du er alene men så kan du vælge at have en mindre propel at skifte med når der skal være mange i båden eller når du skal trække vandski.
    MVH Hasse


Kommentér på:
Max omdrejninger på Mercruiser 3.0, 2001

Annonce