{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.977 visninger | Oprettet:

Andreas M
Andreas M
Tilmeldt:
20. jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Gummibåd nybegynder motor hk osv {{forumTopicSubject}}

Hej kender ikke rigtig noget til både men har besluttet mig for jeg gerne vil købe en gummibåd med påhængsmotor.
Efter nærmere undersøgelser står jeg tilbage med følgende spørgsmål.
Vil gerne have en 4 personers der kan pakkes sammen så den kan tranposrteeres inde i en bil
Men hvad motor er optimal til sådan en? Hvad kan man max sætte på? Vil gerne have den til at kunne sejle minimum 15 knob? Hvor mange hk kræves så ?
Hvad er fordele ulemper ved 4 takt fremform 2 takt udover benzin forbrug og støj?
Evt link til et fornuftigt forslag regner med bruge omkring 10000 gerne under.
Hvad vil det sige en gummibåd planer ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gummibåd nybegynder motor hk osv
  • #1   20. jun 2014 En 4 personers gummibåd, der kan skyde over 15 knob med de personer om bord..

    Du kan starte med at udelukke en 4 takts motor, og omtrent også alle 2 takts motorer, da 10 kilo ikke rækker til ret meget brugt motor, når du har betalt for den 4 personers gummibåd..

    Planer, betyder at den ligger sig oven på vandet, og bliver der, når man sejler med en hvis fart, når farten igen daler, vil båden synke ned i vandet igen...

    For de penge, kan du få en mindre gummibåd, feks. hos Biltema, og en mindre gammel 2 takts motor, men en 4 personers, og en motor der kan skyde over 15 knob med 3 eller 4 personer, det kan ikke lade sig gøre...


  • #2   21. jun 2014 Tror godt du kan finde en brugt en
    Evt på dba osv.
    Jeg solgte min godt nok 3 personers gummibåd sidste år med en 15 hk Suzuki motor årg 06.
    Den blev solgt for lige under 10.


  • #3   21. jun 2014 skal den kunne plane med 4 pers . skal man næsten op i noget rib. også ryger ideen med at den kan pakkes sammen

  • #4   21. jun 2014 3 personers er der mange af, men en 4 personers, der skal kunne sejle mindst 15 knob til under 10 kg, findes ikke...

  • Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   21. jun 2014 Nej glem prisen
    Hvor hurtigt kan en 3/4 personers gummibåd ca sejle med 6 hk
    Med 2 almindelige voksne mennesker


  • #6   21. jun 2014 Ved ikke hvor hurtigt det ville komme til at gå med sådan et setup, men tvivler på at du kan få den op i plan med 2 voksne.
    Har selv en gummibåd på 290 cm med 4 hk. Den kan plane med mig alene, hvis jeg pumper den rigtig hårdt op. Kommer mine 3 børn med (ca 70 kg ialt) er den ikke engang nær ved at gøre tegn til at gå op i plan.


  • Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   21. jun 2014 Hvad vil det helt præcis sige at båden kan plane har jeg ikke forstået endnu?
    Er det når den løfter sig foran så der ikke er ligeså meget modstand?


  • Andreas M
    Andreas M Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   21. jun 2014 Hvad kan jeg forvente den kan sejle ca? 5 knob 10 eller 15 hvor kiiger vi ca

  • #9   21. jun 2014 En båd er i plan når den har lagt sig oven på vandet under sejlads. Farten øges, da vandmodstanden falder.
    Tror du skal regne med noget mellem 5 og 8 knob.


Kommentér på:
Gummibåd nybegynder motor hk osv

Annonce