{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.542 visninger | Oprettet:

Justering af kølrulle {{forumTopicSubject}}

Vores både stod skævt i forhold til vores spil, så vi har lige rettet det op idag. Men jeg har nu lagt mærke til at vores båd slet ikke ligger på kølrullerne?! Kan jeg bare hæve den forreste rulle op, indtil båden ligger på den? Og hvad gør jeg med den bagerste, den kan slet ikke hæves?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Justering af kølrulle
  • #1   7. aug 2014 Bagerste kølrulle

    profilbillede
  • #3   7. aug 2014 Har også kigget på den, men mit problem, er at båden slet ikke kan komme ned og ligge på den bagerste kølrulle, da den ikke kan justeres?

  • #4   7. aug 2014 Kan se det er en "billig" trailer der er det set før at køl rullerne ikke kan indstilles trinløs.

    Hvis jeg var dig ville jeg købe nogle bedre ruller som kan indstilles trinløs. Så kan din båd stå på alle køl rullerne


  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #5   7. aug 2014 Du kan da bare sprede sideruller passende meget ud til sidderne. Det ligner de er monteret for tæt. Spreder du dem lidt kommer båden til at stå dybere

  • #6   7. aug 2014 Umiddelbart ser det ud til at den eneste funktion den bagerste kølrulle har er at forhindre at bunden gå i mod den bagerste vange i starten når du trækker båden op.
    Men jeg ville også være mere tryg hvis båden støttede på midten af bunden - det er det stærkeste sted på bunden.


  • #7   7. aug 2014 Kølruller er vægten af båden og sideruller er til støtte over siden ! Husk lavere tyngdepunkt, mere stabilitet under transport !

  • #8   7. aug 2014 Men skal jeg så fjerne denne kølrulle, og så montere en ny? For jeg kan ikke ligge båden langt nok ned, så den støtter på den bagerste rulle?

  • #9   7. aug 2014 Du er nødt til at købe et højere kølrulle beslag, bådens vægt SKAL bæres af kølrullerne, ellers kan bunden blive deformeret. Vi havde samme problem på vores Brenderup trailer - et højere beslag løste det, men det var nødvendigt at købe 2 og montere dem ryg mod ryg med vangen imellem. En enkelt kunne ikke holde til belastningen når båden skulle af og på.

  • #10   7. aug 2014 Det var også det jeg havde i tankerne. Ville det være okay, at lave dem selv i rustfast stål?

  • #11   7. aug 2014 Ja, så kan du jo også lave det i en gods tykkelse der kan holde til det. Husk også at justere side rullerne ned foran så den også hviler på kølrullen der.

  • #12   7. aug 2014 Det gør jeg imorgen! Ville sådan to ruller, magen til den her, kunne virke?

    profilbillede
  • #13   7. aug 2014 Vent med at købe ind! - det ser ud til at der er masser af justerings mulighed.
    1. Af med båden.
    2. løsn ALLE de blå ruller (siderullerne)
    3. flyt dem helt ned og helt ud til siderne
    4. på med båden så den står og balancerer på køl rullerne (få et par kammerater til at hjælpe med balancen
    5. kør siderullerne op til de når bunden af båden og så ½-1 cm mere. (så de støtter ordentligt)

    hvis en siderulle ikke kan nå bunden så ryk den ind mod midten til den kan, men lad dem sidde så langt ude til siden som muligt. (så længe det er forsvarligt mht styrke)


  • #14   7. aug 2014 Jeg ville virkelig gerne gøre det på den måde, men det kan ikke lade sig gøre, da båden ville støtte på trailerskærmen inden de ville nå den bagerste kølrulle...

  • #15   7. aug 2014 NÅÅÅ - men så skal du bare bruge lidt groft sandpapir på bunden indtil der er plads smiley

    - ja så er der nok ikke andet at gøre end at hæve kølrullen MEN kun lige akkurat nok til at den går fri - de sideruller skulle helst længere ud til siderne for stabilitetens skyld.


  • #16   8. aug 2014 Hej Soren , nu har jeg selv bøvlet med min trailer i tre dag før det lykkes at båden sidder ordenligt. Medmindre båden er købt med en trailer kan det være en smerterfuld opgave at tilpasse båden til traileren.

    Forste tage båden af og sprede alle sidestøtte ruller til maks ender af traileren.
    Spænd en snor fra den bagest kølrulle til den forrest kølrulle, evt alle andre køleruller i mellem dem skal også lige rør snoren ellers kan båden ikke køre ordenligt.
    Juster din spil tårn frem eller tilbage indtil stævn støtteren holder næsen at båden i lige linie med din nu justerede køl rullere.

    Med båden nu på traileren, og holdt af 2 kammerater ( en på hver side) placere den siderullere tætter mod midten uden at løft båden fra kølrulle bunden.

    Det tager tid og multiple forsøge.

    Din båd har en fladt og lige køl, derfor burde det kunne hvile på kølrullerne. Min trailer er lidt lige som din mid den første køleruller ikke justerbare , dvs alle ande kølruller skal justeres i forhold til den.


Kommentér på:
Justering af kølrulle

Annonce